آماده‌باش نیروها در سریلانکا هم‌زمان با اولین گردهم‌آیی بوداییان پس از حملات عید پاک

در جریان اولین تجمع راهبان بودایی در سریلانکا پس از حملات اخیر به کلیساها و هتل‌های لوکس در عید پاک، پلیس این کشور در خیابان‌ها صف‌کشی کرده و ارتش نیز در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری رویترز، گالاگودا آته گناناسارا، رهبر ملی‌گرای گروه بودایی "بی. بی. اس"، از بیش از ۱۰ هزار روحانی در سراسر کشور خواسته است تا در گردهمایی بودائیان حضور داشته باشند.

طبق اعلام این گروه، در این گردهمایی قرار است بودائیان بر سر فرد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری امسال این جزیره تصمیم‌گیری کنند.

امروز (یکشنبه) گناناسارا با لباسی نارنجی بر تن، یکی از معابد مقدس بودا را در شهر مرتفع "کندی"، که بر اساس گفته‌ها حاوی یادگار "دندان بودا" است، مورد بازدید قرار داد.

در ادامه امروز، این رهبر تندرو که با اتهام برانگیختن خشونت علیه مسلمانان نیز مواجه است، محل گردهمایی را مشخص خواهد کرد.

طبق اعلام سامیت آتاپاتو، سخنگوی ارتش این کشور، ارتش در حال مساعدت پلیس تحت "قانون اضطراری" است.

طی هفته‌های اخیر، خشونت‌ها علیه مسلمانان در سریلانکا افزایش یافته است؛ قسمتی از اتهامات متوجه گروه‌های بودایی است.

بودائیان، تشکیل‌دهنده ۷۰ درصد جمعیت سریلانکا هستند و قوم "تامیل"، درصد باقی‌مانده جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که عمدتاً مسلمان و هندو هستند.

مسلمانان این کشور همواره از واکنش گروه‌های افراطی مانند بی. بی. اس در هراس بوده‌اند.

در همین راستا، بسیاری از مغازه‌داران و صاحبان رستوران‌ها در کندی، گفته‌اند که به دلیل خطر افزایش خشونت‌ها، امروز کارشان را تعطیل خواهند کرد.

یک مرد ۵۵ ساله سریلانکایی که به گفته خودش از ماه آوریل به بعد، کسب‌وکارش در حال از بین رفتن است، می‌گوید: "به دلیل روانه شدن بسیاری از بیگانگان به کندی، نمی‌توانیم هیچ چیز را پیش‌بینی کنیم و دلیل این را نمی‌فهمیم"؛ او همچنین اضافه می‌کند که احتمال بالاگرفتن تنش همیشه وجود دارد و شهر برای خانواده‌اش امن نیست.

بحران کندی، سال پیش زمانی که یکی از مسجد، بسیاری از خانه‌ها و کسب‌وکارها ویران شدند، آغاز شد.

یک تاجر ۴۲ ساله مسلمان به نام محمد ریلوا می‌گوید دولت، تلاشی برای برقراری امنیت نمی‌کند. او که امروز مغازه‌اش را بسته است، می‌گوید: "آن‌ها ما را به یک چشم می‌بینند؛ تنها به این خاطر که ما مسلمان هستیم و نام مسلمان داریم".

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.