دولت مستقر در شرق لیبی درصدد ساخت بندری در سوسه با حمایت آمریکاست

دولت موقت لیبی مستقر در شرق این کشور و یک شرکت آمریکایی قصد دارند توافقنامه‌ای را برای ایجاد و توسعه بندر بزرگی در سوسه به امضا برسانند.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری رویترز عربی به نقل از شرکت آمریکایی "گویدری گروپ" از امضای توافقنامه همکاری با دولت مستقر در شرق لیبی در تاریخ ۱۳ مه برای ساخت یک بندر بزرگ و چند منظوره در سوسه واقع در شرق لیبی خبر داد.

رویترز گزارش داد، گام‌های بعدی این پروژه شامل تعیین تمامی مراحل فنی، مالی، اجرایی و تجاری طرح است.

صلاح الحاسی، مسؤول بنادر شرق لیبی و رئیس کمیته وابسته به بندر سوسه اظهار کرد: تا این لحظه توافقنامه به شکل نهایی به امضا نرسیده اما ۹۰ درصد از اقدامات لازم در این راستا انجام شده‌اند.

الحاسی گفت: ما اکنون در مرحله پایانی امضای قرارداد هستیم، توافق انجام شده و چارچوب اصلی طرح تعیین شده و ما در حال بازنگری در بندهای قرارداد هستیم و ۹۰ درصد کار انجام شده است.

مذاکرات درباره ایجاد بندری در سوسه از حدود یک سال قبل ادامه دارند و هر دو طرف در فوریه حجم سرمایه‌گذاری برای این طرح را حدود ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زدند.

امضای قرارداد به صورت نهایی برای دولت مستقر در شرق لیبی که از مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست، به منزله دستاورد بزرگی خواهد بود.

مسؤولان این دولت امیدوار هستند که با ساخت بندر یاد شده فرصت‌های شغلی و کارهای جدیدی ایجاد شود اما برخی دیگر احتمال می‌دهند ساخت این بندر به ابنیه تاریخی مجاور آن آسیب می‌زند.

قرار است بندر سوسه به بندر اصلی ورود کالاها به لیبی تبدیل شده و در راستای خدمات‌رسانی به کل لیبی باشد.

از زمان آغاز این مذاکرات در پی حمله نظامی نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری خلیفه حفتر بو نیروهای دولت موقت علیه طرابلس، تنش‌ها میان دولت مستقر در شرق لیبی و دولت وفاق ملی بالا گرفته‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.