تظاهرات الجزائری‌ها در سالروز استقلال کشورشان

هزاران تن از شهروندان الجزائری در سالروز استقلال کشورشان خواستار کناره‌گیری مسئولان نظام سابق این کشور از قدرت شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المیادین، هزاران تن از شهروندان الجزائری در بیستمین جمعه تحرکات مردمی که مصادف با سالروز استقلال کشورشان شده بود، تظاهراتی به راه انداختند و خواستار آزادی مجاهد لخضر بورقعه، یکی از رهبران برجسته و همچنین برکناری شخصیت‌های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق این کشور و  نیز برگزاری انتخابات آزاد و شفاف شدند.

پیشتر عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزائر در ششم ژوئن خطاب به ملت این کشور گفته بود: من شما را به گفت‌وگو فرا می‌خوانم و شرایط را برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم تضمین خواهم کرد. باید برگزاری موفق این انتخابات را تضمین کنیم.

استقلال کشور آفریقایی الجزایر به دنبال جنگ‏‌های طولانی بین نیروهای فرانسه و استقلال‏‌طلبان الجزایر که مدت هشت سال از ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲م به طول انجامید، تحقق یافت.

الجزایر از ماه فوریه شاهد تظاهرات گسترده است که این تظاهرات‌ها در ابتدا در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، اما این تظاهرات به سرعت به درخواست برای نابودی مافیای فساد در ارکان نظام وی و نزدیکانش تبدیل شد. تظاهرکنندگان می‌گویند، مقامات باید کسانی که اخیراً دادگاهی شده‌اند به ویژه احمد اویحیی، نخست وزیر سابق الجزایر، وزیر دارایی این کشور و گروهی از بازرگانان نزدیک به نظام بوتفلیقه را به صورت علنی محاکمه کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.