بیش از 37 هزار دهیاری پس از انقلاب اسلامی در کشور تشکیل شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس‌،‌ مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مناسبت روز شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌ها در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، اظهار داشت: مردم پیروزی انقلاب را بعد از 2500 سال رقم زدند و قبلا چنین تجربه‌ای نداشتند. مردم مدیریت جنگ تحمیلی را بر عهده گرفتند و جوانانی که سطح راهبردی عملیاتی و تاکتیکی کشور را در دفاع مقدس هدایت می‌کردند تا به آن زمان، هیچ رزمی را مدیریت نکرده و در ارتشی نبودند. 

وی ادامه داد: از همین سلاح‌های ساده و نبود امکانات، شهیدانی چون باقری، خرازی و فکوری داشتیم   خرمشهر را همین مردم آزاد کردند و همینطور پل خیبر را در جزیره مجنون در وسط آب و در هنگام جنگ ساختند؛ این اقدام در کل جنگ‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی افزود:‌ همین مردم با ساخت موشک‌های مافوق صوت توانستند قدرت دفاعی خود را افزایش دهند و همین طور صنعت ذخیره‌سازی اورانیوم را آغاز کردند و به بیش از 190 بیمارستان کشور رادیو دارو می‌دهند و یک میلیون نفر از این داروها استفاده می‌کنند.

جمالی‌نژاد افزود:‌ مردم با شبیه‌سازی سلول‌ها دستیابی به روش‌های جدید ناباروری داشتند و انقلابی در سطح پزشکی ایجاد کردند.

وی  گفت:‌ این مردم با پیشرفت هوافضا پهپاد آمریکایی را شکار کردند و به دلیل حاکمیت این نگاه ارزشی اعتماد به توانمندی مردم روز به روز افزایش یافته است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر همین تفکر در دستگاه اجرایی و اداری حاکم است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم که از بطن و دل مردم و تجلی اراده مردم شکل گرفتند در این موارد مستثنی نیستند و هر روز شاهد ده‌ها پروژه فعال در کشور هستیم. 

جمالی‌نژاد گفت:‌ در سیل اخیر برای اولین بار بود که چنین بحرانی را تجربه می‌کردیم و 25 استان کشور درگیر حادثه سیل بودند و نشان دادیم که همکاری و تعامل در بحران‌ها چگونه به کمک مردم آسیب دیده می‌آید و همه دستگاه‌ها در کنار مردم حضور داشتند. 

وی افزود: امروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور فرزندان شماها تلاش می‌کنند تا اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دل شهرها و روستاها بیاید و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز وظیفه خود می‌داند بسترسازی لازم را برای این افراد انجام دهد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان داشت: بیش از 37 هزار دهیاری پس از انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است و افزایش سهم اعتبار دهیاری‌ها از 20 به 35 درصد رسیده است. 

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: اصلاح آیین‌نامه  استخدامی دهیاری‌ها و توسعه اعتبارات و عوارض انجام شده است و تا پایان سال 97 حدود 19 هزار میلیارد تومان در بین دهیاری‌ها توزیع شد که بیش از 81 درصد اعتبارات دهیاری‌ها در این دولت داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر سرانه هر نفر در روستاها به بیش از 240 هزار تومان رسیده و سرانه شهری از 600 هزار تومان به یک میلیون و 57 هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت:‌سه هزار طرح کارآفرینی در روستاها اجرایی شده است و در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 نفر از بانوان در دهیاری‌ها فعالیت می‌کنند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ سامانه مدیریت پسماند در 32 هزار روستا اجرایی شده است و در حوزه شهرداری‌ها اقدامات زیادی انجام شده که بی‌نظیر است.

وی در پایان گفت: همین فرزندان جمهوری اسلامی ایران هستند که با همت، صمیمیت و هم افزایی و با اراده سختی که دارند موجب شدند استکبار جهانی در تمامی معادلات خود شکست بخورد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.