ازسرگیری پروازها در فرودگاه بین‌اللملی طرابلس در پی حملات نیروهای حفتر

پس از آنکه پروازهای فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در شهر طرابلس در پی حمله هوایی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر برای چند ساعتی متوقف شده بودند، این پروازها صبح امروز (پنج‌شنبه) از سرگرفته شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از فرانس ۲۴، یک منبع در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در شهر طرابلس اعلام کرد، پروازها در این فرودگاه پس از توقفی چند ساعته صبح امروز از سر گرفته شدند.

این منبع اظهار کرد: بخش جنوب شرقی فرودگاه هدف چندین حمله هوایی قرار گرفت به شکلی که مسؤولان فرودگاه مجبور شدند مسافران را از آنجا خارج کنند.

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد، حمله هوایی که این نیروها انجام دادند موجب تخریب اتاق کنترل اصلی پهپادها در این فرودگاه شد.

نیروهای حفتر روز یکشنبه نیز از انهدام یک فروند پهپاد ترکیه‌ای در این فرودگاه خبر داده بودند. این چهارمین پهپادی بود که این نیروها از ابتدای درگیری‌ها در جنوب طرابلس از هدف‌گیری و انهدام آن خبر می‌دهند.

نیروهای حفتر مستقر در شرق که مورد حمایت مصر و امارات هستند، ترکیه را به حمایت نظامی از دولت وفاق ملی و پوشش هوایی برای پیشروی نیروهای وابسته به آن متهم می‌کنند.

از فرودگاه بین‌المللی معیتیقه که در داخل یک پایگاه هوایی قرار دارد، به عنوان جایگزین فرودگاه طرابلس که از سال ۲۰۱۴ تعطیل شده، استفاده می‌شود.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل سال جاری عملیاتی را با هدف کنترل بر طرابلس آغاز کردند.

درگیری‌ها در این کشور تاکنون به کشته شدن دستکم ۷۳۹ تن و زخمی شدن بیش از ۴۰۰۰ تن دیگر منجر شده است.

همچنین تعداد آوارگان در لیبی از سوی نهادهای وابسته به سازمان ملل بیش از ۱۰۰ هزار تن اعلام شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.