عاموس گلعاد: موریانه از داخل در حال جویدن اسرائیل است؛ اظهاراتی که گفته نصرالله را تایید می‌کند

در سخنرانی مشهور بنت جبیل در جنوب لبنان بعد از عقب‌نشینی یا فرار ارتش رژیم صهیونیستی در مه ۲۰۰۰ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت، اسرائیلی که سلاح هسته‌ای و قوی‌ترین سلاح هوایی در منطقه را دارد سست‌تر از خانه عنکبوت است. این جمله تا به این لحظه در ذهن اسرائیلی‌ها و رهبرانشان مانده و امروز بعد از گذشت ۱۹ سال از سخنرانی سید حسن نصرالله عاموس گلعاد، ژنرال اسرائیلی و رئیس مرکز هرتزلیا اسرائیل را منزلی محکم با دیوارهای قوی دانست درحالی که موریانه از داخل آن را می‌جود.

به گزارش خبرآنی، سایت روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت، عاموس گلعاد که رئیس هیئت سیاسی و امنیتی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بوده گفت: فساد و دودستگی مردم برای من هم به عنوان یک شهروند و هم در سطح "مردمی" نگران کننده است.

گلعاد پست‌های زیادی در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها داشته است از جمله رئیس بخش پژوهش‌ها در گروه اطلاعات، هماهنگ کننده فعالیت‌های اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه و رئیس بخش امنیت سیاسی در وزارت جنگ و رئیس مرکز سیاست‌گذاری‌ها و استراتژی‌ها و رئیس کنفرانس‌های هرتزلیا.

کنفرانس هرتزلیا تنها مسائل مهم امنیتی از جمله تهدید ایران و آینده نزاع با فلسطینی‌ها و مسائل مربوط به جبهه داخلی مثل بحران بهداشت و نظام حقوقی و مسائل دیگر را بررسی می‌کند. گلعاد از مسؤولان دولتی و تنش در نظام قضایی و همچنین بهداشت انتقاد کرد.

گلعاد در حالی که رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حل بحران ایران را ستود انتقادات زیادی را از مسؤولان به خاطر زیردریایی‌های آلمان و همچنین سیاست‌هایی که تشکیلات خودگردان را تضعیف می‌کند، کرد و نسبت به عواقب وخیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.

علاوه بر این گلعاد تأکید کرد که او زمانی که نتانیاهو اجازه فروش زیردریایی‌های پیشرفته به مصر را داد بسیار ناراحت بود. او افزود، اسرائیل ضوابط دولتی موجود در کشورهای پیشرفته را از دست داده است. او گفت که افرادی مثل میکی گانور که به عنوان میانجیگر در مسائل امنیت قومی در نظر گرفته می‌شوند بیشتر توجهشان سود مالی است نه امنیت قومی.

وی درباره نیاز به میانجیگری برای خرید زیردریایی‌ها و اینکه چرا این روند به صورت مستقیم بین اسرائیل و آلمان صورت نمی‌گیرد، سؤال کرد.

علاوه بر این گلعاد درباره عمق روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کرد و به مشکلی که احتمالاً به بحرانی درباره مجهز کردن بندر حیفا برای نیازهای دریایی آمریکا تبدیل شود، اشاره کرد.

گلعاد با حمایت از دیدگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که برای تبدیل نظام‌های عربی به نظام‌های دموکراتیک تلاش نمی‌کند، گفت: اگر من بین روند دموکراسی برای کشورهای مسلمان و ثبات مخیر شوم ثبات را انتخاب می‌کنم. اگر کسی باشد که چگونگی ایجاد الگوی دموکراسی را به عنوان الگویی برای جهان عرب و تغییر جهان عرب برپایه دموکراسی بشناسد من او را تأیید می‌کنم. من ثبات و روابط باثبات و تمرکز بر تهدید ایران را ترجیح می‌دهم. ترامپ واقع‌بینی سیاسی بسیار و دیدگاه زنده‌ای در این باره دارد.

او درباره موضوع الحاق از دیوید فریدمن، سفیر آمریکا انتقاد کرد و گفت: این مساله هیچ‌گونه صلحی با فلسطینی‌ها نخواهد داشت. برعکس آنچه می‌گویند عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی وجود نخواهد داشت چراکه آن‌ها فلسطینی‌ها را دوست ندارند و در عین حال نیز آماده خالی کردن پشت فلسطینی‌ها نیستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.