وزیر خارجه لبنان: فتنه مسیحی - دروزی در کشور رخ نمی‌دهد

وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان آزاد ملی این کشور اعلام کرد، فتنه‌ای میان دروزی‌ها و مسیحیان رخ نخواهد داد و کسی به دنبال فنته‌انگیزی نیست. در واقع آنچه در استان جبل لبنان رخ داد، دولت را نشانه گرفته بود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان آزاد ملی پس از نشست با فراکسیون لبنان قدرتمند گفت: دعوت به همگرایی و شراکت یک اقدام تحریک‌آمیز نیست، فتنه‌ای میان مسیحیان و دروزی‌ها رخ نمی‌دهد و با همه تدبیر و خرد مانع این امر می‌شویم.

وی افزود: حادثه‌ای که روز یکشنبه در جبل لبنان رخ داد، اعتبار دولت را خدشه‌دار می‌کند و این مساله در میان همه مردم لبنان مردود است و کسی دنبال فتنه‌انگیزی نیست.

همزمان با اعتراض حامیان حزب سوسیال ترقیخواه به ریاست ولید جنبلاط به خاطر سفر باسیل؛ هم‌پیمان حزب الله و طلال ارسلان، رهبر حزب دموکراتیک لبنان به منطقه جبل لبنان، هیئت صالح الغریب، وزیر مشاور لبنان در امور آوارگان در حال عبور از میان دو شهرک قبرشمول و البساتین در استان جبل لبنان واقع در غرب این کشور بود که به سمت خودروی وزیر تیراندازی شد و در پی آن دو تن جان باختند.

باسیل در واکنش به این حادثه ادامه داد: یک کمین امنیتی و سیاسی وجود داشت و ما از وقوع آن اجتناب کردیم. ما به دنبال لغو یا عزل کسی نیستیم و اساساً نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. ایجاد اختلاف به نفع کشور نیست و ما به دنبال تحقق صلح و آشتی عمیق در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و توسعه هستیم. وی اعلام کرد: در کنار حزب دموکراتیک لبنان می‌ایستیم تا عدالت محقق شود و از بروز فتنه در کشور ممانعت خواهیم کرد و به سیاست باز خود پایبند هستیم.

همچنین ارسلان اعلام کرد، حادثه‌ای که روز یکشنبه رخ داد، تلاشی برای ترور وزیر مشاور لبنان بود. وی خواستار ارجاع این پرنده به شورای دادگستری شد.

حزب دموکراتیک لبنان و نیز خانواده قربانیان این حادثه نمی‌پذیرند که پیش از تحویل عاملان این حادثه و افراد تحت پیگرد به نیروهای امنیتی، قربانیان را دفن کنند.

از سوی دیگر، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، سازمان اطلاعات ارتش دو تن را به ظن مشارکت در حادثه تیراندازی بازداشت کرده است و در حوزه آن دو سلاح، نارنجک و مهمات جنگی کشف و ضبط کرده است و تحقیقات درباره آنها با نظارت دستگاه قضایی ذی‌ربط در حال انجام است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.