از بین رفتن ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در سال‌های قبل

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه در نخستین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری گفت: یک بار باید معیارهای توسعه مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: در معیار توسعه آیا فقط باید هم و غم ما بشود حل کردن مشکل ترافیک؟ که نتیجه اش بشود ساخت اتوبان و معابر بزرگراهی؟

صادق مالواجرد گفت: می‌شود با تصمیم گیری‌های درست نتایج درست گرفت و نباید هم از عملیاتی نبودن برخی از تصمیمات نباید ناامید بود.

وی به بررسی طرح جامعه شهر اراک به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: در این طرح مطالبه مردم شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت و اتفاقا این موضوع در طرح مورد توجه قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: در شهرها پتانسیل‌ها و ثروت‌هایی وجود دارد که اگر آینده نگرانه نگاه کنیم دیگر نباید نگران ساخت اتوبان و بزرگراه باشیم.

وی افزود: در مورد تهران هم این نکته را باید بگویم که اقدامات این شهر الگوسازی می شود برای کل کشور برای مثال نگاهی به سیاست اتوبان سازی کنید و تاثیراتش را در سایر شهرها ببینید.

صادق مالواجرد گفت: امروز در تهران شاهد تغییر رویکردهای هستیم و ملموس است که به سمت افزایش کیفیت در حرکتیم و در شورای شهر تهران و شهرداری تهران اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: در سال‌های گذشته ۱۲۸ هکتار از باغات تهران از بین رفت اما اکنون صدها هکتار باغات دیگر وجود دارد که می شود آنها را حفظ کرده و از ویرانی آنها جلوگیری شود.

معاون وزیر راه گفت: البته حفظ باغات باید به شکلی باشد که هم مالکین بتوانند از آن استفاده کرده و رضایتشان جلب شود و هم منافع عمومی مردم شهر حفظ شود.

صادق مالواجرد ادامه داد: اینکه در همه کلان شهرها محلی باشد برای گفت و گوهای سه جانبه میان شوراهای شهر، شهرداری ها و اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بالندگی و بلوغ خاصی را در شوراهای شهر امروز شاهدیم و امروز می‌بینیم که شوراهای شهر بر تفوق حقوق عمومی بر حقوق خصوصی تاکید دارند و باید بدانیم که مطالبه حقوق عمومی است که باعث رشد شهرها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

هکتار باغات تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.