اعتراضات قانونگذاران جلسه آغازین پارلمان تازه اروپا را درگیر تشویش کرد

اعتراضات هواداران بریگزیت و استقلال طلبان کاتالونیا در کنار اعتراضات بر سر مسائل دیگر آغاز فعالیت دوره پنج ساله جدید پارلمان اروپا را با ناآرامی همراه کرد.

به گزارش خبرآنی، برخی از قانونگذاران پارلمان اروپا هنگام پخش موسیقی مخصوص اتحادیه اروپا نایستادند و باقی آنان به ویژه اعضای حزب بریگزیت انگلیس به مراسم آغاز به کار دوره جدید پارلمان اروپا بی‌توجه بودند.

همچنین همزمان با این مراسم اعتراضاتی به عدم حضور کارلس پوجدمون، رهبر پیشین کاتالونیا در پارلمان اروپا و دفاع از کاپیتان یک کشتی آلمانی که در پی بن‌بست بر سر حقوق مهاجران در ایتالیا بازداشت شده، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از مراسم افتتاحیه رسمی، روند معمول فعالیت این پارلمان که نمایندگی حدود نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان را بر عهده دارد، از سر گرفته شد.

این هرج‌ومرج‌ها نشان‌دهنده شکاف موجود در میان قانونگذاران پارلمان اروپا همزمان با جدال آن‌ها برای در دست گرفتن عالی‌ترین مقام‌های اتحادیه اروپا در بروکسل است.

نخستین جلسه دوره جدید پارلمان اروپا با نزاع بر سر بریگزیت آغاز شد. در حالی که قانونگذاران حزب بریگزیت به اعتراضات بی‌توجهی نشان می‌دادند، قانونگذاران هوادار اتحادیه اروپا تیشرت‌های زرد رنگی به تن داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "بریگزیت را متوقف کنید". با این حال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنها یکی از چالش‌های متعدد دوره تازه پارلمان اروپا خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.