عون: برای بازگشت آوارگان سوری، منتظر تحقق راه حل سیاسی در این کشور نیستیم

رئیس جمهوری لبنان ضمن استقبال از وزیر دفاع فرانسه، روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور به ویژه حمایت پاریس از ارتش لبنان و حضور نیروهای فرانسه در میان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) را ستود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه القدس العربی، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در بیروت دیدار کرد. در این دیدار سفیر فرانسه در لبنان، تعدادی از نیروهای دریایی فرانسه، وزیر مشاور لبنان در امور ریاست جمهوری و الیاس بوصعب، وزیر دفاع این کشور نیز حضور داشتند.

عون در این دیدار بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد و گفت، وضعیت در مرزهای جنوبی لبنان با ثبات است و رایزنی‌ها نیز برای آغاز مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل ادامه دارد.

آمریکا از طریق دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه این کشور و با همکاری سازمان ملل مسؤولیت نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف لبنانی و اسرائیلی را به منظور انجام مذاکرات برعهده گرفته است.

وی افزود: لبنان به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان پایبند است و در این خصوص منتظر حل سیاسی بحران این کشور نیست، به ویژه اینکه در بخش اعظمی از خاک سوریه ثبات برقرار شده و تنش تنها به ۱۰ درصد از این کشور محدود شده است. عملیات بازگرداندن آن دسته از آوارگان سوری از لبنان به سوریه که تمایل به بازگشت دارند، ادامه دارد و تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن به کشورشان بازگشته‌اند و مقامات لبنان هیچ‌گونه گزارشی از محدودیت یا فشاری که به این آوارگان پس از بازگشتشان وارد آمده باشد، دریافت نکرده‌اند.

عون در این راستا بر توانایی لبنان برای مذاکره مستقیم با مقامات سوری برای ادامه روند بازگشت آوارگان تاکید کرده و نسبت به عدم کمک جامعه بین‌الملل به روند بازگشت آوارگان و عدم پاسخ سازمان ملل به درخواست لبنان جهت ارائه کمک به آوارگانی که بازگشته‌اند، ابراز تعجب کرد.

وزیر دفاع فرانسه نیز بر همکاری موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری نظامی بین ارتش لبنان و فرانسه تاکید کرد و گفت، کشورش آماده تقویت توانمندی‌های ارتش لبنان بر اساس نتایج کنفرانس "رم ۲" است که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.

همچنین رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا از بولس عبدالساتر، سر اسقف جدید مارونی‌های بیروت و بولس مطر، سراسقف سابق استقبال کرده و ضمن تبریک به عبدالساتر به خاطر انتخابش به عنوان سر اسقف بیروت، برایش در مسؤولیت‌های معنوی و ملی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.