ممانعت مکرر صهیونیست‌ها از پخش اذان در مسجد ابراهیمی

مقامات رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹۴ بار مانع پخش اذان در مسجد ابراهیمی در شهر "الخلیل" شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که مقامات اسرائیلی در ماه ژوئن گذشته ۵۱ بار مانع پخش اذان در مسجد ابراهیمی در شهر "الخلیل" واقع در جنوب کرانه باختری شدند.

وزارت اوقاف فلسطین تاکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹۴ بار مانع پخش اذان در مسجد ابراهیمی در شهر "الخلیل" شدند.

اسرائیل از سال ۱۹۹۴ به طور مداوم مانع پخش اذان در مسجد ابراهیمی می‌شود، به گونه‌ای که پخش اذان مغرب را به صورت مداوم ممنوع کرده و جمعه‌ها پخش اذان مغرب و عشاء ممنوع است و در روز شنبه نیز مانع پخش اذان صبح، ظهر، عصر و مغرب می‌شود.

صهیونیست‌ها درب این مسجد را ۱۰ روز در هر سال به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان می‌بندند و به روی یهودیان باز می‌کنند.

در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک‌نشینان درخت زیتون کهن‌سال را در صحن مسجد ابراهیمی قطع کرده و به کارکنان این مسجد یورش می‌برند.

از سال ۱۹۹۴ میلادی مسجد ابراهیمی به دو بخش تقسیم شد که بخش اول آن مخصوص مسلمانان است و ۴۵ درصد مساحت این مسجد را در برمی‌گیرد و بخش دیگر آن مخصوص یهودیان است و ۵۵ درصد مساحت باقیمانده آن را شامل می‌شود.

این تقسیم‌بندی پس از کشتار ۲۹ فلسطینی مسلمان توسط یک شهرک‌نشینان یهود در حین اقامه نماز صبح در ۲۵ فوریه  ۱۹۹۴ میلادی صورت گرفت.

مسجد ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل قرار دارد که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است. در الخلیل حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین اسکان دارند و حدود ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی نیز از این شهرک‌نشین‌ها حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.