بیست و پنجمین مجله فناوری مهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، شماره ۲۵ مجله فناوری مهر در بخش فناوری اطلاعات موضوع «آخرین پیشرفتهای شبکه ملی اطلاعات» را در قالب پرونده اصلی مورد بررسی قرار داده است. در این بخش، گفتگوی تفصیلی مربوط به کم کاری‌های وزارت ارتباطات در طرح شبکه ملی اطلاعات آورده شده است. در همین حال انجام مانور تاب آوری شبکه ملی اطلاعات در صورت قطع اینترنت و افزایش توان سایبری کشور در برابر حملات هدفمند کشورها، از دیگر موضوع اتی است که به آن پرداخته شده است.

در این بخش تولید سیستم عامل بومی موبایل و نصب آن روی یکی از برندهای گوشی و نیز موفقیت اپلیکیشن‌های مسیریاب ایرانی در رقابت با نمونه‌های خارجی، از جمله اخبار مهم است.

در بخش فناوری‌های نوین، موضوع ساخت پنل خورشیدی و اینورتر در کشور مورد بررسی قرار گرفته که در آن به برنامه‌های حمایتی دولت نیز اشاره شده است. ساخت آبگرمکن خورشیدی با فناوری ایرانی و به تولید انبوه رسیدن دستگاه ایرانی درمان سرطان، از دیگر اخبار مهم این بخش است.

در این بخش خبرهای مهمی مانند صادرات فرش‌های نانویی ایرانی به ۲۵ کشور جهان و نیز تشکیل شبکه استارت‌آپهای آسیا و اقیانوسیه نیز به چشم می‌خورد.

در بخش علم و دانش، یکی از مهمترین اخبار به جایگاه شانزدهم ایران در تولید علم با کیفیت دنیا اختصاص دارد. «اقداماتی که پروژه ۲۰۴۰ استنفورد را با شکست مواجه می کند»، عنوان گفتگوی مفصلی است که با رئیس جهاد دانشگاهی در این بخش منتشر شده است.

رتبه بندی ۳۰ استان در شیوع سرطان و سهم نوزادان پسر و دختر از بانک خون بند ناف، از دیگر اخبار خواندنی در این بخش است.

بیست و پنجمین شماره مجله فناوری مهر در بخش فناوری خودرو، از ساخت خودروی دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور خبر می‌دهد. به کارگیری ویلچرهای خودران برای مسیریابی در فرودگاه‌های ژاپن، اخباری از خودروهای جدید خودران و آزمایش تاکسی هوایی برای نخستین بار در آلمان از جمله خبرهای مهم این بخش است.

در بخش هوافضا، بیست و پنجمین شماره از مجله فناوری مهر، به برنامه‌های تولید ۳ ماهواره ایرانی در سال جاری اختصاص دارد. موضوع اجرای ۳۷ طرح پژوهشی در حوزه فضا و به کارگیری داده‌های فضایی برای رصد مساحت دریاچه ارومیه، از جمله اخبار مهم این بخش به شمار می‌رود.

بیست و پنجمین مجله فناوری مهر در ۶۵ صفحه منتشر شده و از این لینک در دسترس است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.