ثبت «فشار خون» بیش از ۲۶ میلیون نفر در کشور تاکنون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص آخرین آمار بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: بر اساس آمارها، در سال ۹۶ در کشور ۹۷ هزار نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌ اند و ضرورت داشت که توجه همگانی به کنترل این بیماری معطوف شود. 

وی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز اطلاع رسانی و عملیاتی، اجرا می ‌شود، افزود: فاز اجرایی این بسیج ملی از 15 خردادماه،  در مراکز درمانی، ایستگاه‌‌های سلامت و نقاط تعیین شده در سطح کشور عملیاتی شده است و تاکنون، ۲۶ میلیون فشارخون در سراسر کشور مورد سنجش قرار گرفته و ثبت شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از بیماری‌های غیر واگیر به عنوان عمده ‌ترین دلیل مرگ مردم ایران یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل بیماری‌‌های غیر واگیر، فشار خون و عدم کنترل آن است. بنابراین در بسیج ملی کنترل فشار خون به دنبال شناسایی حداقل ۲ میلیون بیمار جدید مبتلا به فشارخون هستیم و این بیماران پس از تشخیص به سطوح بعدی ارجاع داده می ‌شوند.

بسیج ملی کنترل فشارخون، از تاریخ 27 اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی فشارخون، با شعار «فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم» در سراسر کشور  آغاز شده و اکنون در مرحله اجرایی قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

میلیون تاکنون

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.