نصب بازوی مریخ نورد ناسا برای یافتن حیات در سیاره سرخ

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، متخصصان ناسا از ۲۱ ژوئن تلاش برای نصب بازوی یادشده را در آزمایشگاه پیشرانه جت این سازمان در پاسادنای کالیفرنیا آغاز کردند و امیدوارند این ابزار پیشرفته بتواند نشانه های حیات را در این سیاره سرخ رنگ بیابند.

بازوی یادشده که از پیشرفته ترین فناوری های اکتشافی برخوردار است، می تواند برای شناسایی علائم زندگی در مریخ در گذشته های دور نیز تلاش کند.

بازوی مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ شباهت زیادی به بازوی مورد استفاده در مریخ نورد کیوریسیتی ناسا داشته و البته نسخه ای پیچیده تر از آن محسوب می شود که ۲.۱ متر درازا دارد و دارای پنج درجه آزادی است. بنابراین این بازو می تواند چرخش های متعددی را با موتور خود انجام دهد، به راحتی تغییر ارتفاع دهد و مفاصل خود را تکان دهد.

مهم ترین وظیفه این بازو حمل دست مارس ۲۰۲۰ به منظور نمونه برداری از سطح مریخ و مطالعه دقیق آن است. بازوی یادشده از ابزاری موسوم به SHERLOC بهره مند است که حاوی طیف سنج، لیزر و دوربین هایی برای جستجوی سطح مریخ است. دوربین واتسون این بازو هم برای تحلیل و بررسی بافت مریخ و سنگ ها و خاک آن به کار می رود.

مته مورد استفاده در این بازو می تواند تا ۲۷ میلیمتر در صخره ها نفوذ کند و آنها را بشکافد تا مواد شیمیایی قدیمی را در آنها برای شناسایی سوابق حیات در مریخ بیابد. قرار است مریخ نورد ناسا تا ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ به مریخ برسد.

برچسب ها :

بازوی یافتن سیاره

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.