اقدامات وزارت ارتباطات درباره سیل خوزستان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، هفته گذشته مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی پایداری شبکه ارتباطات کشور در شرایط بحران پرداخت و اعلام کرد: این شبکه پاسخگوی نیازهای متولیان امداد و نجات و فوریت‌های انتظامی نیست.

در این گزارش که با عنوان «بررسی پایداری شبکه ارتباطات کشور در شرایط بحران» منتشر شد، با نگاهی به بررسی وقایع سیل اخیر و سوابق بحران‌های گذشته، اعلام شد که در شرایط بحران، شبکه‌های مخابراتی فعلی که در دسترس متولیان امداد و نجات و فوریت‌های انتظامی قرار دارند، پاسخگوی نیازهای جاری آنها نیست. زیرا این شبکه ها، فناوری‌های مخابراتی ناهمگون را به‌کار می‌برند، باندهای بسامدی متفاوتی استفاده می‌کنند و ظرفیت طیف بسامدی اختصاص یافته به آنها برای تأمین نیازهای مخابراتی‌شان کافی نیست.

در این زمینه امروز وزارت ارتباطات با انتشار گزارشی به اقدامات این وزارتخانه و سازمان ها و شرکت های تابعه به همراه شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و ثابت در سیل بهار امسال استان خوزستان اشاره کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «وقوع سیل در ماههای ابتدایی سال جاری در استان خوزستان خسارت هایی را به زیرساخت های ارتباطی و تجهیزات مخابراتی این استان وارد کرد.

بر همین اساس وزارت ارتباطات با تاکیدات وزیر ارتباطات و هماهنگی ستاد بحران در همان ابتدای وقوع سیل با بسیج امکانات این وزارتخانه و شرکت ها و سازمان های تابعه به همراه اپراتورهای تلفن همراه، اقدامات خود را برای برقراری ارتباط پایدار در مناطق سیل زده آغاز کرد.

به دلیل اهمیت موضوع، وزیر ارتباطات، محمود خسروی را به عنوان نماینده خود در استان خوزستان مسئول پیگیری وضعیت ارتباطات در مناطق سیل زده کرد.

تشکیل جلسات مستمر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان، استقرار سایت های پرتابل تلفن همراه در مناطق مورد نیاز این استان و طراحی و تجهیز سامانه ماهواره ای سیار انتقال دیتا برای مناطق بحرانی سیل زده، برخی از اقدامات انجام شده در سیل بهار امسال استان خوزستان است.»

گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در قالب ۲۲ اقدام از اینجا قابل دریافت است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.