تأکید دوباره شورای امنیت بر حمایت از ثبات عراق

شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر بر حمایت خود از تلاش‌های بغداد برای برقراری ثبات و بازسازی عراق تأکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سفر اولین هیئت این شورا به عراق بر حمایت خود از تلاش‌های بغداد برای برقراری ثبات و بازسازی این کشور و همچنین مصالحه برای برآورده کردن نیازهای تمامی ملت عراق تأکید کرد.

اعضای شورای امنیت از دو دولت کویت و عراق و همچنین سازمان ملل به دلیل تسهیل این سفر تشکر و قدردانی کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین حمایت مداوم دولت کویت از تلاش‌های عراق برای تحقق ثبات و شکوفایی این کشور را ستودند.

این اعضا در بیانیه خود با اشاره به چالش‌های پیش روی عراق برای انتقال به مرحله پسا درگیری، بر نیاز این کشور به اصلاح اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و یکپارچگی اقتصادی منطقه‌ای برای بهتر برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق تأکید کردند.

اعضای شورای امنیت در ادامه ضمن ستودن همکاری عراق با مقامات محلی و منطقه‌ای در زمینه مقابله با تروریسم، این کشور را به افزایش هماهنگی با مقامات مذکور تشویق کردند.

در بیانیه شورای امنیت درباره محورهای گفت‌وگوی اعضای هیئت اعزامی این شورا به عراق نیز آمده است: اعضای شورای امنیت در جریان سفر به بغداد و دیدار با مقامات عراق درباره اوضاع انسانی این کشور رایزنی و بر اهمیت بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان داخلی به خانه‌هایشان به ویژه در مناطق آزادشده از لوث داعش تأکید کردند.

این اعضا بار دیگر بر حمایت خود از هیئت سازمان ملل برای کمک به عراق و رئیس این هیئت جنین هینس پلاسخارت تأکید کردند.

در بیانیه شورای امنیت همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌های تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش طبق قطعنامه ۲۳۷۹ و محترم شمردن حاکمیت عراق و صلاحیت قضایی آن در زمینه جنایت‌های مرتکب شده در اراضی این کشور تأکید شده است.

اعضای هیئتی از شورای امنیت سازمان ملل اخیرا پس از سه دهه برای نخستین بار از کویت به بغداد سفر و با مقامات این کشور دیدار کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.