480 هزار نفر از فرزندان پناهندگان در مدارس دولتی ثبت نام شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش روز ملی پناهنده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها و کمک‌های کم بین‌المللی در 4 دهه گذشته به پناهندگان خدمات خوبی را ارائه کرده‌ است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون نه تنها از ورود پناهندگان به کشور جلگوگیری نکرده بلکه فراتر از تعهدات بین‌المللی این جمعیت پناهنده را پذیرا بوده است و بر اساس اقدامات انسان دوستانه به پناهندگان خدمات داده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ گونه تبعیضی خدمات خود را به پناهندگان ارائه می‌دهد و در سال تحصیلی 97-98 حدود 480 هزار نفر از فرزندان لازم التحصیل پناهندگان را در مدارس دولتی ثبت‌نام کردند. 

وزیر کشور گفت: برای یک میلیون پناهنده کلاس‌های سواد آموزی برگزار شده و ارتقاء سواد پناهندگان که فاقد تحصیل بودند از 6 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

رحمانی‌فضلی گفت: ایران به پناهندگان خدمات به زنان باردار،‌بهداشت محیط و فردی ارائه می‌دهد و در سال 2015 حدود 92 هزار نفر از پناهندگان که آسیب پذیر بودند و دارای بیماری توسط همکاری دفتر کمیساری‌ها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.