به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، رحیم حجتی، مدیرعامل یک شرکت تولید کننده جوراب نانو گفت: سال گذشته موفق به صادرات محصولات خود به چند کشور همسایه شدیم. عمان، عراق و کویت از جمله مقاصد صادراتی منسوجاتی نانویی ما بودند.
حجتی درباره راهبردهای گسترش بازار خارجی این شرکت افزود: شرکت در نمایشگاهها یکی از راهبردهای اصلی شرکت برای بازاریابی محصولات است. در یازدهمین نمایشگاه فناورینانو که در سال گذشته برگزار شد موفق به مذاکره با خریدارانی از عمان و کویت شدیم و این مذاکرات منجر به صادرات نانومحصولات ما به این دو کشور شد.
وی ادامه داد: نمایندگانی نیز برای بازاریابی به کشور عراق فرستاده بودیم که این کار نیز نتیجهبخش بود و در نهایت صادرات به عراق نیز انجام شد. برای توسعه بازار به دیگر کشورها نیز تلاشهایی انجام شده و برنامههایی برای این کار داریم.
وی درباره راهبردهای فروش در داخل کشور میگوید: برای معرفی بهتر محصولات خود، اقدام به راهاندازی فروشگاه اینترنتی کردهایم تا از طریق این فروشگاه معرفی و توزیع محصولات به صورت مستقیم انجام شود و مصرفکننده بتواند به راحتی و بدون واسطه خرید خود را انجام دهد.
حجتی افزود: این شرکت محصولات متنوعی دارد که از آن جمله میتوان به جورابهای آنتیباکتریال، لباس تبنمای نوزاد، پیشبند چربیگریز، حولههای سوپرجاذب آنتیباکتریال اشاره کرد. پیشبند چربیگریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتیباکتریال دارد که از تجمع میکروب پیرامون نوزاد جلوگیری میکند. حولههای سوپر جاذب با جذب سریع آب باعث طراوت و شادابی پوست میشود که از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حولههای موجود در بازار برخوردار است.
وی افزود: این حوله با قدرت آنتیباکتریال از انتقال باکتریها روی پوست جلوگیری میکند. در تولید این محصولات از نانوسیلیکا و نانوذرات کیتوسان استفاده شده است که این مواد نیز توسط خود شرکت جوراب تولید میشود. در واقع نانومواد مورداستفاده در محصولات در خود شرکت تولید شده و برای این محصولات نیز گواهینانومقیاس دریافت شده است.