نعیم قاسم: هیچ جایگزینی برای بازگشت فلسطینان به کشورشان وجود ندارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، هیچ جایگزینی برای بازگشت فلسطینان به کشورشان وجود ندارد و منافع ملت لبنان بر هرگونه منفعتی مقدم است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری المنار، نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ثبات امنیتی حاکم در این کشور مدیون ثبات سیاسی و ثبات سیاسی نیز مدیون موفقیت مثلث ارتش، ملت و مقاومت است که در سال ۲۰۰۰ دشمن صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون کرده، در سال ۲۰۰۶ شکست سنگینی در جنوب این کشور بر این رژیم وارد کردند و در قسمت شرقی لبنان نیز در منطقه البقاع در سال ۲۰۱۷ موفقیت بزرگی را به دست آوردند. همه این مسائل در نهایت به ثبات امنیتی و سیاسی در کشور منجر شد. این در حالی است که اسرائیل و تفکیری‌ها زیر چتر حمایتی آمریکا قرار داشته و اهدافی در نظر داشتند، اما به دلیل اراده قوی لبنان نتوانستند اهداف خود را عملی کنند.

وی ادامه داد: کاملاً روشن است که آمریکا برای منافع ملت‌ها ارزشی قائل نیست و اگر بخواهیم بزرگترین دروغگوی جهان را در کتاب گینس ثبت کنیم آمریکا خواهد بود. این کشور بزرگترین جنایتکار جهانی و بزرگترین فریبکار است و هیچ اعتباری ندارد، کاملاً از اسرائیل جانبداری کرده و عامل همه بحران‌های منطقه است. بنابراین ما نباید به آمریکا در منطقه جایگاه سیاسی بدهیم و باید طرح‌های این کشور را ناکام بگذاریم. ما باید به آمریکا این درس را بدهیم که آزاد نیست و نمی‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. مقاومت در منطقه بیدار و آماده است و می‌تواند طرح‌های آمریکا را نقش بر آب کند؛ همانگونه که تاکنون چندین طرح این کشور را ناکام گذاشته است.

نعیم قاسم تصریح کرد: ما باید برای حفاظت از سرزمین و استقلال خود قوی باشیم و از گزینه‌های خود و مردممان حفاظت کنیم. این آمریکا و اسرائیل نیستند که در مورد میزان قدرت ما برای دفاع از حق خود تصمیم گیری می‌کنند. اگر قدرت نداشته باشیم نمی‌توانیم استقلال و حاکمیت را در لبنان برقرار کنیم و نمی‌توانیم اسرائیل و تکفیری‌ها را شکست دهیم.

وی ادامه داد،‌ معامله قرن تصمیمی برای محو فلسطین است و از اهداف آن طبق نظر آمریکا، الحاق قدس و جولان اشغالی به اسرائیل است. از شاخص‌های پنهانی آن الحاق بخش بیشتری از کرانه باختری به این رژیم متجاوز است. معامله قرن در واقع معامله سلب اراضی فلسطین و مشروعیت بخشیدن به اشغالگری اسرائیل است. نظری وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا دیدگاه کاملی درباره این طرح خود ندارد و برای تکمیل آن به دنبال تحولات مناسب است. معامله قرن در واقع دیکته‌هایی برای فلسطینان در راستای تحقق منافع اسرائیل است. اما این مسئله‌ کاملاً مردود بوده و با وجود ملت مجاهد فلسطین و مقاومت، هیچ جایگاهی ندارد. ما اطمینان داریم که به جز مقاومت مداوم نظامی و دیگر مظاهر آن، هیچ راه حلی وجود ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به کنفرانس اقتصادی بحرین پرداخت و گفت: این کنفرانس تحت عنوان "روند اقتصادی تنها راه برقراری صلح و دستیابی به راه حل سیاسی" برگزار شد. اما مساله شرم آور این است که این رویکرد اقتصادی علاوه بر افکار و نتایجش کاملاً ضعیف است، آنها ۱۵۰ میلیارد دلار به عنوان کمک مالی برای فلسطین در نظر گرفتند که بخشی از این مبلغ از آنِ لبنان و بخشی از آن متعلق به اردن و مصر است و تنها ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به فلسطین تعلق می‌گیرد که نیمی از آن در قالب قرض بوده و به شرکت‌های خصوصی تعلق می‌گیرد و در واقع یک مبلغی اندک و بی ارزش است. حتی اگر ۵۰۰ میلیارد یا ۵ هزار میلیارد هم در نظر می‌گرفتند، امکان ندارد که فلسطین را در مقابل این اموال ناچیز بفروشیم، امکان ندارد کنفرانس بحرین گامی در مسیر فروش فلسطین باشد.

وی ادامه داد: کنفرانس بحرین از همان لحظه آغاز شکست خورده بود، زیرا حتی یک فلسطینی در آن حضور نداشت. همه فلسطینی‌ها با وجود اختلافاتشان به صورت متحد این کنفرانس را محکوم کردند. بنابراین با وجود این موضع متحد فلسطین، کنفرانس منامه کنفرانسی شکست خورده است و همه کشورهای منطقه خلیج فارس و عربی که در آن حضور داشتند دروغگو هستند، چراکه زمانی انتظار می‌رفت از فلسطینیان حمایت کنند. اما اکنون فلسطینیان اطمینان دارند که نمی‌توان با حمایت این کشورها سرزمینشان را پس بگیرند، فلسطینیان کاملاً قانع شده‌اند که فلسطین بدون کمک این کشورها آزاد خواهد شد. دست کم دیگر این کشورها قادر نخواهد بود در مسئله فلسطین ایفای نقش کنند، زیرا با همه ابزارها و امکاناتی که از آن دم می‌زنند، خیانتشان آشکار و در برابر سراسر جهان رسوا شدند.

شیخ قاسم افزود: دائماً از طرح اسکان دائمی فلسطینان در لبنان دم می‌زنند اما این طرح از چند سال پیش منقضی شده است. از زمانی که لبنان در جنوب، در منطقه البقاع و از طریق اتحاد ارتش، ملت و مقاومت در برابر اسرائیل به پیروزی رسید دیگر مکانی برای اسکان دائمی در لبنان وجود ندارد. آمریکا و دیگر طرف‌ها نمی‌توانند دیکته‌های سیاسی خود را به لبنان تحمیل کنند. نابسامانی اوضاع اقتصادی این کشور هم نمی‌تواند شرایط را برای اسکان فراهم کند. زیرا ما به دنبال راه حل‌های اقتصادی و موفقیت آمیز هستیم و هیچ گونه راه حلی یا حمایت مشروط از اسکان دائمی یا مقدمات آن را نمی‌پذیریم. همه باید بدانند فلسطینیان در فلسطین سرزمینی دارند و این حق آنهاست که به کشورشان بازگردند، ما به آنها در این مسیر کمک خواهیم کرد و هیچ جایگزینی برای بازگشت فلسطینیان به کشورشان از لبنان و دیگر کشورهایی که در آنها حضور دارند، وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.