پیشبرد نقشه راه ایمنی متروی تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان افزود: این مصوبه که در سال 95 در شورای اسلامی شهر تهران با توجه به مخاطرات زیرسطحی شهر تهران به تصویب رسیده یک مطالبه جدی است که اجرای آن نیاز به سرعت بخشیدن بیشتری به این موضوع دارد  و نباید مدیریت بحران را به بعد از حادثه موکول کرد بلکه باید قبل از وقوع آن را مدیریت کرد.

کرمی محمدی تصریح کرد: برای اجرای این مصوبه به اجرای برنامه زمانبدی تدوین شده و همچنین بودجه کافی نیاز داریم که باید در برنامه سوم خصوصا سال 99 بودجه آن جدی تر دیده شود.

وی افزود: وضعیت مدیریت بحران در حال حاضر نسبت به 25 سال قبل خوب است اما کافی نیست و باید به فعالیت ها در این حوزه سرعت بیشتری بخشید.

همچنین صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان دراین جلسه تصریح کرد:  کمیته عملیاتی مدیریت بحران در مترو و فضاهای زیرسطحی با موضوع "راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی شامل 23 عضو از  سازمان ها و نهادهای مختلف  است که 50 اقدام لازم برای سهم و نقش هر دستگاه اجرایی و نیاز سنجی دستگاه ها و برآورد اعتبارات مورد نیاز احصاء و در سال گذشته ابلاغ شده است.

مرادی روزبهانی در این جلسه که با حضور مدیران شرکت های بهره برداری، راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، معاونت شهرسازی و معماری، نمایندگان سازمان ها و شرکت های خدمات رسان، امدادی و نهادهای متولی شریان های حیاتی در محل دبیرخانه کمیته در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه کمیته ارائه و بر این نکته تاکید کرد که اجرای این مصوبه نیازمند همکاری موثرتر اعضاء و دستگاه های متولی می باشد و می تواند گام موثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.