شکایت شرکت پستی «فدکس» از وزارت بازرگانی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت پستی فدکس به دلیل قوانین تحریم هواوی از دولت آمریکا شکایت کرده است.

این شکایت تغییرات قوانین صادراتی را به چالش می‌کشد که برای عدم دسترسی شرکت چینی به فناوری‌های آمریکایی طراحی شده است.

درماه می دولت آمریکا هواوی و شرکت‌های وابسته به آن را متهم کرد که بدون اجازه مخصوص از وزارت بازرگانی از فناوری‌ها استفاده می‌کنند. مدت کوتاهی پس از این امر هواوی اعلام کرد فدکس چند بسته متعلق به این شرکت را به جای ارسال به مقصد به نقاط دیگر فرستاده است.

فدکس در این باره از هواوی عذرخواهی کرد و این اتفاق را تصادفی اعلام کرد. اما چین نیز اعلام کرد در این باره تحقیقاتی انجام می‌دهد.

اکنون شرکت پستی فدکس گله دارد که قوانین تحریم هواوی سبب می‌شود این شرکت به نیابت از پلیس محتوای میلیون‌ها بسته پستی را بررسی کند و این امر تقریباً محال است.

در همین راستا این شرکت از وزارت بازرگانی و «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا شکایت کرده است. فدکس از دادگاه خواسته تا به دولت اجازه ندهد قوانین صادراتی را تحمیل کند.

به گفته فرد اسمیت مدیر ارشد اجرایی فدکس این شکایت حوزه‌ای بسیار وسیع‌تر از چالش هواوی را دربر می‌گیرد. او در این باره افزود: مشکل بسته‌های هواوی در این شکایت عنوان شده‌اند اما در حقیقت مشکل ما مربوط به سال‌ها قبل است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.