نمانیده ترامپ: اعطای وضعیت حفاظت موقت به پناهجویان ونزوئلایی در دست بررسی است

مسئول آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرده است دولت آمریکا در حال بررسی اعطای "وضعیت حفاظت موقت" به مهاجران ونزوئلایی است که در حال فرار از آشفتگی سیاسی و اقتصادی کشورشان هستند.

به گزارش خبرآنی به نقل از پایگاه خبری هیل، الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما اعطای این امتیاز "مورد بررسی" است.

ترامپ در اوایل این ماه احتمال اعطای وضعیت حفاظت موقت را به هزاران مهاجر ونزوئلایی که به آمریکا گریخته‌اند، مطرح کرد و اظهار داشت که این مسئله در حال بررسی جدی است.

وضعیت حافظت موقت به اشخاصی اعطا می‌شود که از بلایای طبیعی یا جنگ در کشور خود گریزان هستند و به آن‌ها تا زمان حل بحران کشورشان، اجازه زندگی و کار در ایالات متحده داده می‌شود.

اجرای این برنامه، برای دولت آمریکا تغییری اساسی محسوب می‌شود چرا که ایالات متحده سعی در از بین بردن اعطای این امتیاز به مهاجران کشورهایی از جمله السالوادور، هاییتی، نیکاراگوئه و سودان داشته است.

در ماه اکتبر، یک قاضی فدرال تصمیم ترامپ را مبنی بر پایان دادن امتیاز حافظت مهاجران چهار کشور مذکور معوق کرد. دولت آمریکا از "دادگاه استیناف حوزه نهم" این کشور، درخواست تجدید نظر درخصوص این قانون کرده است.

کنگره آمریکا نیز با اعطای امتیاز حافظت به ونزوئلایی‌های مقیم آمریکا موافق است. ماه پیش، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا نیز این فرمان را تصویب کرد.

طبق اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، حدود چهار میلیون ونزوئلایی از بحران سیاسی و تورم بسیار بالای این کشور تحت ریاست‌جمهوری نیکولاس مادورو، از ونزوئلا گریخته‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.