به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، سیستمهای کنترل کروز خودرو در بزرگراهها عملکرد خوبی دارند، اما هنگامیکه راننده وارد شهر میشود آنها چندان کمک حال نیستند. بخش اعظم کاهش کارآمدی این سیستمها به چراغهای راهنمایی مربوط است.
سیستمهای کنترل کروز خودرو چراغهای راهنمایی را نمیشناسند و در نتیجه ممکن است راننده از چراغ قرمز رد شود و جان سرنشینان و خود را به خطر بیندازد. از سوی دیگر مقامات شهری نیز نسبت به فعالیت این سیستمها در شهر نیز دیدگاه خوبی ندارند.
درهمین راستا شرکت خودروسازی «بی ام دبلیو» تصمیم دارد این روند را تغییر دهد. نسخههای آینده سیستم کنترل کروز خودروهای این شرکت میتوانند با شناسایی چراغ راهنمایی حرکت یا توقف کنند.
این شرکت قابلیت مذکور را در رویدادNextGenدر مونیخ آلمان نمایش داده است. خودروی آزمایشی هنگام تردد در مونیخ، به طور خودکار پشت چراغ قرمز توقف کرد و حتی لازم نبود راننده ترمز کند. با سبز شدن چراغ راهنمایی، راننده خودروی آزمایشی، دکمهای روی فرمان خودرو را فشار داد و وسیله نقلیه با سرعتی که از قبل تعیین شده بود حرکت کرد تا به چراغ راهنمایی بعدی رسید.
«بی ام دبلیو» به جای استفاده از اطلاعات مربوط به چراغهای راهنمایی و رانندگی از دو دوربین استفاده میکند که جلوی خودرو تعبیه شده اند. این دوربینها وضعیت سیگنالهای ترافیکی را بررسی میکنند. از آنجا که چراغهای راهنمایی طبق استاندارد بین المللی به دو صورت افقی و عمودی عرضه میشوند، این سیستم در بیشتر کشورها کارآمد خواهد بود.
برای جهت یابی در تقاطعهایی که با بیش از ۴ مسیر و هنگامیکه چند چراغ راهنمایی وجود دارد، این ویژگی کنترل کروز از نقشه اطلاعات استفاده میکند تا موقعیت خودرو را تعیین کند. این روند سبب میشود سیستم به راحتی تشخیص دهد باید به کدام سیگنال توجه کند. البته راننده همچنان مسئول کنترل خودرو است و وضعیت آن را تعیین میکند.
هنوز مشخص نیست این سیستم چه زمانی عرضه میشود، اما به گفته سخنگوی بی ام دبلیو بخش سخت افزاری که از این سیستم استفاده میکند در جدیدترین خودروهای این شرکت وجود دارد. این بدان معناست که پس از آماده شدن ویژگی مذکور میتوان با یک آپدیت اینترنتی آن را در خودرو آزمایش کرد.