فراهانی: شهرداری بارها قول اصلاح ساختار حسابداری را داده است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اینکه انحرافاتی اعلام شد که در عملکرد بودجه‌ای شهرداری وجود دارد گفت: شورای اسلامی شهر تهران ناظر بر عملکرد شهرداری تهران است و این نظارت را به سه شکل اعمال می‌کند.
وی افزود: در خصوص نظارت قبل از خرج شورا با تصویب بودجه مسیر و ریل‌گذاری خرجکرد را تعیین می‌کند.
فراهانی خاطرنشان کرد: در مسیر خرج‌کرد بودجه ذی‌حسابان همزمان با دستور خرج‌کرد کنترل‌های لازم را دارند تا ببینند این هزینه کرد درست است یا خیر.
وی گفت: در خصوص‌ نظارت پس از خرج شورا از طریق گزارش تفریغ بودجه عمل می‌کند که هر ساله این گزارش پیش از پایان اردیبهشت به شورا ارائه می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ارائه گزارش تفریغ بودجه دو فایده دارد اول اینکه کمک می‌کند بودجه سال بعد درست‌تر تصویب شود و فایده دوم این است که انحرافات به درستی شناسایی شده و اگر نیاز بود به دستگاه قضایی اعلام شود.
فراهانی تصریح کرد: گزارش ارائه شده به دلایل مختلف باید به صورت مشروط پذیرفته شود و باید ۴۳ تکلیف برای شهرداری تهران تعیین شود.
وی در خصوص معلوم نبودن منبع خرج ۳۲۰۰ میلیارد تومان از سوی شهر تهران گفت: البته در خصوص این موضوع مطالبی مطرح شد نظیر اینکه برخی از هزینه‌کردهای ما در سال بعد خود را نشان می‌دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بارها مسؤولان شهرداری در گذشته گفته بودند که شهرداری بدهی ندارد اما در دوره جدید مشخص شده است که ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد.
فراهانی افزود: یکی از موضوعات این است که ما باید در گزارش تفریغ بتوانیم بفهمیم که آیا اگر از قبل گفته بودیم ساخت یک ساختمان دو میلیارد تومان بودجه نیاز دارد همان دو میلیارد خرج شده است یا خیر.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اختلاف ۳۲۰۰ میلیارد تومانی گفت: این درآمد در سال ۹۵ کسب شده اما معلوم نیست کجا هزینه شده است البته گفته اند بخشی برای پرداخت دیون بوده است.
فراهانی گفت: از طرفی هم گفته بودند بخشی از این عدد هم برای سالهای بعد هزینه‌کرد شده است که البته باید هر دوی این نحوه عملکرد به ریز و دقیق برای شورا مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بارها شهرداری قول اصلاح ساختار حسابداری خود را داده اما این اتفاق نیافتاده و باید هرچه سریعتر این‌گونه شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.