هشدار کارشناسان درباره خطر سیاستگذاری متغیر ترامپ

سه سیاست تدوین شده توسط رئیس‌جمهوری آمریکا در این ماه بر سبک مدیریتی آزادانه او تاکید می‌کند اما این روش به اعتقاد برخی متخصصان پیام‌های مغشوشی ارسال می‌کند و امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سه مساله شامل مهاجرت و گمرک، تعرفه‌های مکزیک و ایران برای او پر خطر است؛ رئیس‌جمهوری که به صورت فزاینده از سیاست قبول مخاطره برای دستیابی به اهداف سیاسی کلیدی استفاده می‌کند.

منتقدان رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش دارند تا این رویکرد دمدمی‌مزاجی و نامنظم ترامپ را برای رای‌دهندگان پر رنگ کنند. در شرایطی که تنها چند روز به اولین نشست دموکرات‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ زمان مانده است، بسیاری از نامزدها از جمله برنی سندرز از رویکرد جنگ‌طلبانه و سیاست‌های متغیر او انتقاد کردند.

سناتور کامالا هریس دموکرات می‌گوید: "اعتقاد ندارم که کسی باید بابت بحرانی که ساخته دست خودش است، امتیاز و اعتباری بگیرد." برنی سندرز هم گفت: اقدامات ترامپ همانند آتش انداختن به سبدی پر از کاغذ و گذاشتن آن در بیرون است." کوری بوکر دموکرات می‌گوید: هیچ استراتژی در کار نیست. ما رئیس‌جمهوری داریم که همانند کار در شوی تلویزیونی رفتار می‌کند و تلاش دارد تا برنامه‌ای ایجاد کند و با توئیت‌هایش سیاست خارجی را تدوین کند.

لری جاکوبز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: رفتار ترامپ درباره موقعیت کشور ما سردرگمی ایجاد کرده است. رونالد ریگان خیلی شفاف بود، ابهامی درباره دیدگاه‌هایش درباره جهان و تمایلات او وجود نداشت. هیچ چیز. گاهی او مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما برنامه و شفافیت و ثباتی وجود داشت که او ایجاد کرده بود. اما درباره ترامپ، هم متحدان و هم دشمنان ما نمی‌فهمند که منظور ترامپ چیست. نتایج استراتژی سیاستگذاری ترامپ، در بهترین حالت مغشوش است.

دن اویزو، وکیل حوزه تجارت در در شرکت حقوقی دیکنسون رایت می‌گوید: چه بخواهیم اذعان کنیم چه نخواهیم، رئیس‌جمهوری آمریکا چانه‌زنی می‌کند و نتیجه می‌گیرد. سوال اینجاست که تبعات آن در میان‌ مدت و بلند مدت چه است. اگر کشورهای دیگر هم از همین تاکتیک‌ها علیه آمریکا استفاده کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.