اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اسکندر مؤمنی در حاشیه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه‌ آیا جوامع بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر کمک‌هایی به ستاد انجام می‌دهند، گفت: در جلسه اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران در صف مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و کمک‌های قابل توجهی در این زمینه به ستاد مبارزه به مواد مخدر نمی‌شود و حتی نزدیک به صفر است. 

وی گفت: تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد که اقدامات مناسبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم و امیدواریم که کشورهای مقصد مواد مخدر سهم خود را در این حوزه پرداخت کنند.

مؤمنی یادآور شد: ما 20 تن هروئین در یک سال کشف می‌کنیم و این در حالی است که کشور مبدأ 2 تن و کشور مقصد 4 تن کشفیات دارد. بنابراین دنیا باید به سهم و مسؤولیت خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح می‌شود، گفت: قوانین بسیار خوب هم در گذشت زمان نیاز به اصلاح دارد و یکی از اولویت‌های ما اصلاح قوانین است و امیدواریم بخشی از قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال اصلاح شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران پیام خود را به همه دنیا در خصوص مبارزه با مواد مخدر و اهتمامی که در این خصوص دارد رسانده است و در تلاش هستیم که امنیت و سلامت جوانان تمام دنیا را ایجاد کنیم و امیدواریم مجامع بین‌المللی مانع این مبارزات ما نشود البته تحریم‌های ظالمانه بزرگترین مانع برای اقدامات ما است.

ادامه دارد ... 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.