تأکید مقتدی صدر بر انتخاب افراد تکنوکرات برای پست‌های خالی کابینه عراق

رهبر جریان صدر عراق بار دیگر خواستار انتخاب شخصیت‌های تکنوکرات و مستقل برای پست‌های خالی در کابینه دولت این کشور شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و فراکسیون سائرون عراق در کنفرانس مطبوعاتی درباره تکمیل کابینه دولت این کشور اظهار کرد: همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه دولت باید متشکل از تکنوکرات‌های مستقل باشد و همه برای منافع ملت تلاش کنند نه احزاب و گروه‌ها پایبندم.

رهبر جریان صدر عراق بر برائت از افرادی که به مناصب چنگ انداخته‌اند، تأکید کرد و گفت که خود را از مناصب و مأموریت‌هایی که طبق اصول و معیارهای اشتباه تعیین می‌شوند، دور کرده است.

وی همچنین در توییتی نوشت: مواردی را به اطلاع ملت می‌رسانم تا کاملا از اتفاقات سیاسی پشت پرده پارلمان و دولت آگاه باشند. آنها اصرار به تقسیمات فرقه‌ای، قومی و حزبی و همچنین ریشه کن کردن یک دولت عمیق قدیمی و جدید را دارند.

صدر ادامه داد: من خودم را از ساختار کابینه دور کردم و اصرار داشتم تا اعضای آن از چهره‌های تکنوکرات مستقل باشند اما در این راه به جز برخی‌ها کسی به ما کمک نکرد.

وی افزود: دولت قادر به بهبود اوضاع خدمات رسانی نیست و سیاستمداران همچنان بر منافع خودشان اصرار دارند.

قرار بود که صبح امروز پارلمان عراق نشستی را برای تعیین تکلیف وزارتخانه‌های باقی‌مانده و تکمیل کابینه برگزار کند که تا بدین لحظه هیچ‌گونه اخباری در این باره منتشر نشده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.