اقدامات دانشگاه آزاد برای ایمن‌سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی،‌ رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی  با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، با پیمانکار خلع قرارداد شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی درون شهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوس‌های قدیمی تعویض شدند.
وی با بیان اینکه روزانه  500 سرویس رفت و برگشت توسط 50 اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود، افزود: اخیراً در برخی از مسیرها که در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودروهای ون استفاده کردیم که حداقل دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.

 مسعودی با تأکید بر اینکه به منظور نصب گاردریل و ایمنی سازی مسیر تردد در واحد علوم و تحقیقات با یکی از پیمانکاران مطرح ساختمانی کشور وارد مذاکره شدیم، اظهار داشت: از ابتدای تعامل و مذاکره تأکیدمان ارائه بهترین کیفیت و تأیید نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به اینکه طول مسیر بر حسب شرایط، نیاز به گاردریل های مختلفی از جمله سه موج، یک موج، نیوجرسی و قرقره‌دار دارد، بنابراین نیاز به مطالعات میدانی جامع شدیداً احساس می شد.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پس از آنکه طرح اولیه از سوی پیمانکار مشخص شد، با پلیس راهنمایی و رانندگی چندین جلسه به منظور تأیید طرح برگزار کردیم و در نهایت طرح اجرایی  هفته گذشته ارائه شد و به دنبال بستن قرارداد با پیمانکار مرتبط هستیم. مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.

وی  افزود: همچنین دفتر فنی دانشگاه مسیرهایی که به طور قطع و یقین نیاز به گاردریل دارد و به فرایند دیگری نیاز ندارد، شناسایی کرده و حدود هزار متر گاردریل توسط پیمانکار نصب شده و همین مقدار نیز در حال خریداری و نصب است. 

سرپرست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: جاده واحد علوم و تحقیقات 25 سال گذشته کشیده و ارتباطی به دوران مدیریت سه ماهه اینجانب ندارد.  از ابتدا نیز این جاده مجهز به گاردریل نبوده است. 

 مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تله کابین اساساً مشکل حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمی‌کند، گفت: چرا که در ساعت پیک رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات 4600 نفر باید جا به جا شوند، در حالی که ظرفیت تله کابین حدود 2 هزار نفر است. علاوه بر اینکه تله کابین مسیر مستقیم را طی می کند و ساختمان هایی در مسیر داریم که تله کابین پوشش نمی دهد. 
وی در پایان اظهار داشت: همچنین هزینه نگه داری و استفاده از تله کابین از نظر اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد. این موضوع نیز در گزارش کمیسیون مجلس نیز ذکر شده که تله کابین مناسب حمل و نقل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیست.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.