فولادوند: همه خانواده‌ها برای مقابله با «آسیب‌های اجتماعی در مدارس» کمک کنند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم با حضور مسؤولان آموزش و پرورش شهر تهران و نیروی انتظامی شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی‌الخصوص شهید چمران و شهید بهشتی، اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم یکی از برنامه‌های متعدد آموزش و پرورش در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی کل جامعه را تهدید می‌کند و این تنها یکی از جشنواره‌هایی است که تا کنون برگزار شده است. 

فولادوند بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی تنها مختص جامعه ما نیست بلکه در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه نیز آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد که نیروهای انسانی را از بین می‌برد؛ مهم کنترل و مدیریت آسیب‌هاست که باید با هم افزایی دستگاه‌های مختلف اقدامات انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش به عنوان پرچمدار مقابله با آسیب‌های اجتماعی با توجه به جامعه هدف است ولی این مقابله به تنهایی موثر نیست لذا عزم ملی می‌طلبد و اکنون فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان حضور پررنگ خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه پای کار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند، ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی روز به روز با آسیب‌های جدیدی روبه‌رو خواهیم بود که باید برای کم شدن آسیب‌ها آموزش را توسعه دهیم.

فولادوند گفت: باید همه خانواده‌ها پای کار آیند تا به آینده مدارس کشور صدمه‌ای وارد نشود لذا محیط، خانواده و دانش‌آموزان باید دست به دست یکدیگر برای مقابله با آسیب‌ها دهند.

وی اضافه کرد: این جشنواره‌ها برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب‌زاست و باید در این جشنواره‌ها الگوهای موفق به یکدیگر معرفی شوند و در راستای آن تلاش کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: لازم می‌دانم از حمایت‌های بی‌دریغ معاونت پرورشی آموزش و پرورش و حمایت‌های مؤثر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش که طی سال‌های گذشته زحمات بسیاری کشیدند تشکر کنم؛ هم‌چنین نیروی انتظامی و اداره کل مشاوره در جشنواره همراهی خوبی با ما داشته اند.

وی افزود: ملت ما در طول تاریخ فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است؛ کسانی که با تاریخ زرین ایران آشنایی دارند، می‌دانند ما چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشته ایم؛ با اتحاد، همدلی، تعامل و مشارکت می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم وضعیت نیروی انسانی را نیز بهبود ببخشیم.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.