معترضان یهودی: هرگز در ارتش دولتی که آن را قبول نداریم، خدمت نمی‌کنیم

صدها تن از عناصر جنبش یهودی "ناطوری کارتا" (گروه یهودی مخالف دولت رژیم صهیونیستی) مقابل کنسولگری تل‌آویو در نیویورک در اعتراض به سربازگیری ارتش رژیم صهیونیستی و بازداشت فعالان زن مخالف با جذب زنان برای خدمت سربازی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حالت آماده باش در کنسولگری تل‌آویو در نیویورک اعلام شد و مسؤولان امنیتی از کارمندان اسرائیلی خواستند تا در جریان تظاهرات در داخل ساختمان کنسولگری بمانند و ورودی ساختمان به منظور ممانعت از درگیری با تظاهرکنندگان به مدت دو ساعت بسته شد.

"ناطوری کارتا" یک جنبش دینی یهودی ارتدوکس است که کاملا صهیونیسم را رد می‌کند و تشکیل کشور اسرائیل را نمی‌پذیرد.

تظاهرکنندگان در اعتراض به بازداشت سه فعال زن از سازمان "حوموتایخ" که به جوانان قبل از  عضویت در خدمت سربازی مشاوره‌های قضایی ارائه می‌دهد، با اتوبوس‌هایی  از بروکلین به این مکان آمده و اعلام کردند که پلیس اسرائیل فعالان زن را بازداشت کرده‌ است.

تظاهرکنندگان شعارهایی علیه دولت و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله "دولت اسرائیل از یهودیان متنفر است"، "در ارتش دولتی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم خدمت نمی‌کنیم" و "اجبار  یهودیان برای خدمت سربازی در ارتش صهیونیستی را متوقف کنید" سر دادند.

در همین راستا، خاخام هرشل کلار که این تظاهرات را سازماندهی کرده است، گفت: صهیونیسم جنبش جدیدی است که تلاش دارد دین را تبدیل به ملی‌گرایی کند و این امر ایمان یهودی و اجرای آن را از بین می‌برد و ارتش اسرائیل و جنگ‌هایی که به آن مبادرت می‌ورزد با یهودیت در تعارض است.

کلار ادامه داد: تحرک اصلی دولت اسرائیل همسو با قوانین کنونی خدمت سربازی همان جذب یهودیان متدین در فرهنگ و جامعه است، به همین دلیل در خدمت روی زنان و مردان جوان متدین سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای تکمیل سقف جذب‌گیری از زنان جوان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.