مخالفت قبایل سوریه با حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور

قبایل و چهره‌های ملی سوریه مخالفت خود را با حضور هر گونه نیروی خارجی در خاک این کشور و تمامی طرح‌ها برای تقسیم آن اعلام کردند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، قبایل و چهره‌های ملی سوریه در نشست خود در شهر حلب ضمن اشاره به حضور نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شرق فرات و نیروهای ترکیه‌ای در شمال غرب این کشور تاکید کردند، سوریه ملتی واحد و کشوری یکپارچه است و هرگز اجازه نخواهد داد تحت هر عنوانی تجزیه شود. همچنین این قبایل مخالفت خود را با حضور تمامی نیروهای بیگانه در خاک سوریه اعلام کردند.

طبق بیانیه منتشر شده، طرف‌های شرکت کننده مخالفت خود را با ایجاد منطقه حائل، امن یا هر عنوان دیگری در سوریه اعلام و تاکید کردند، حاکمیت سوریه غیرقابل تجزیه است و آنها با تمام توان برای ممانعت از این مساله و در هم شکستن آن و نیز ناکامی طرح‌های اشغالگران علیه خاک سوریه تلاش خواهند کرد.

بیانیه پایانی که پس از این نشست چند ساعته منتشر شد، از موافقت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با یک تشکل نظامی از ساکنان حومه حلب و مناطق شمال شرق سوریه، تمامی کسانی که از خدمت سربازی فرار کرده‌اند و نیز آن دسته از مخالفانی که سلاح‌های خود را تحویل دادند، خبر داد.

شرکت کنندگان تاکید کردند: ما تلاش می‌کنیم تمامی خاک سوریه و مردم آن دوباره بازگردند زیرا ما مخالف تشکیل هر گونه دولت کوچک، تشکل، فدرال یا هر عنوان دیگری هستیم. سوریه کشوری یکپارچه و متحد است و ما هرگز تجزیه آن را نخواهیم پذیرفت و تا زمانی که این چنین نباشد آرام نخواهیم گرفت.

سوریه شاهد برگزاری نشست‌های عشایر این کشور در تمامی مناطق از جمله مناطق تحت کنترل دمشق، نیروهای سوریه دموکراتیک و مخالفان است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.