کاهش استفاده از خودروی شخصی از اصلی ترین اهداف ما است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس پیروز حناچی شهردار تهران گفت: هر جایی در شهر که زیرساختی قرار گرفته است پتانسیل اقدامات خوبی ایجاد شده است.

وی گفت: کاهش استفاده از خودروی شخصی یکی از اصلی ترین اهدافی است که ما دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران گفت: البته برای اینکه بتوانیم استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهیم باید بتوانیم یک حمل و نقل عمومی فراگیر را تشکیل دهیم.

حناچی افزود: تا مهرماه هر ماه یک قطار به متروی تهران اضافه خواهد شد که می‌دانید هر قطار هفت واگن دارد.

شهردار تهران گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران اشی از استفاده از سوختهای فسیلی در خودروها اعم از شخصی و عمومی است.

به گفته وی آمار نشان می‌دهد که از این عدد حدود ۴۰ درصد آلودگی توسط خودروهای شخصی تولید می‌شود که اگر بتوان تردد خودروها را کاهش داد با کاهش آلودگی هوا هم می‌شویم.

وی افزود: ما ده درصد قیمت واقعی بلیت مترو را از مردم دریافت می‌کنیم و اگر قرار باشد قیمت واقعی را بگیریم بالاتر از این اعداد در ‌ می آید.

حناچی گفت: در کلان شهرهای اروپایی قیمت هر سفر بین ۳ تا ۵ دلار است که البته آنها سرانه درآمدشان هم بالاتر است البته نه خیلی زیاد.

وی ادامه داد: ما قیمت بلیت تک سفره مان ۱۲۰۰ تومن است اما اگر سه ماهه بگیرند به زیر هزار تومان می‌رسد.

شهردار تهران گفت: تهران در حال حاضر ۳۵۰۰ اتوبوس فعال دارد که البته برخی از اینها قرار سات از دور خارج شوند

حناچی ادامه داد: ما متوسط عمر اتوبوس‌های‌مان بیش از ده سال است و حدود ۳ هزار اتوبوس نیاز دارمی برای اینکه بتوانیم نیاز شهر را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خیابان‌هایی که پتانسیل بالایی دارند روش‌های حمل و نقل عمومی‌می‌تواند متفاوت باشد و یکی از این روش‌ها استفاده از قطارهای سبک ریلی است.

حناچی گفت: می‌شود در خیابان ولیعصر حمل و نقل عمومی را به وسط خیابان منتقل کنیم تا ارزش به هر دو طرف خیابان برگردد و می‌شود در خیابان ولیعصر رفت ‌و آمد را مجدد دو طرفه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.