فلسطین: کارگاه بحرین نتایج بی‌حاصلی خواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه کارگاه اقتصادی بحرین محکوم به شکست است و خروجی بی‌حاصلی خواهد داشت، اعلام کرد، کسی که به دنبال کمک به فلسطینیان است، آنها را محاصره نمی‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المیادین، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین کارگاه بحرین را که واشنگتن با هدف هموار کردن مسیر برای اعلام طرح معامله قرن درصدد برگزاری آن است،‌ نمایشی ضعیف، برنامه‌ای ساده‌لوحانه و با خروجی‌های بی‌حاصل توصیف کرد.

وی این کارگاه را به سخره گرفت و گفت: مهم‌ترین دستورکارهای آن استراحت و نوشیدن قهوه خواهد بود. کسی که می‌خواهد به مردم فلسطین کمک کند آنها را محاصره نمی‌کند، این کارگاه در همان گام‌های نخستین از بین می‌رود.

اشتیه بر عدم مشاکت در این کنفرانس تاکید کرد و عدم حضور فلسطینیان را موجب عدم مشروعیت کنفرانس دانست. وی  گفت: با بازسازی و توسعه به کنفرانس بحرین پاسخ می‌دهیم. واکنش حقیقی و شراکت واقعی با شرکای خود برای تحقق اقدامات و دستاوردهای بیشتر، طرح ملی ما را به سمت برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس به پیش می‌برد.

همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بازرگانان فلسطینی که کارگاه بحرین را تحریم کرده‌اند، معتقدند، روند دیپلماتیکی که به تشکیل کشور مستقل منجر شود، می‌تواند به دهه‌ها اختلاف میان فلسطین و اسرائیل پایان دهد.

در این راستا، مراد طهبوب، مدیر اجرایی شرکت فناوری فلسطین گفت: مساله ما صد در صد سیاسی بوده و اقتصادی نیست. وی افزود، وقتی حاکمیتی وجود نداشته باشد و قدرت استفاده از منابع طبیعی مانند آب و برق وجود نداشته باشد، نمی‌توان اقتصاد را ساخت.

طهبوب ادامه داد، رشد شرکتش به دلیل محدودیت‌های اسرائیل کند شده است و تنها ۳۵۰ مهندس در اختیار دارد که اگر در رومانی یا اوکراین بود تعدادشان ۳۵۰۰ تن می‌شد.

اکثریت اعضای مجمع بازرگانان فلسطین با مخالفت رهبری فلسطین برای حضور در کنفرانس بحرین موافق هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.