فولادوند: در برخی مناطق بدون رعایت استانداردهای آموزشی اقدام به برج سازی کرده‌اند

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درباره مشکلاتی که اکنون در حوزه آموزش و پرورش تهران وجود دارد گفت: در صدر این مشکلات فضاهای آموزشی فرسوده قرار دارد که متأسفانه طی سالیان گذشته برنامه‌ای برای تخریب و بازسازی آن ارائه نشده است. همچنین املاک دارای معارض اکنون از مشکلاتی هستند که در مراجع قضایی برای آن اقامه دعوا شده است و در برخی از پرونده‌ها نهادها توانسته‌اند آموزش و پرورش را محکوم کنند؛ اما تخلیه فضاها میسر نیست.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار دانش‌آ‌موز در شهر تهران باید در همین وضعیت جابه‌جا شوند که کمبود فضای آموزشی برای این ۱۰ هزار دانش‌آموز در کنار تراکم بالای ۳۴ نفر در شهر تهران فاجعه‌ای خواهد بود.

از دوره‌های گذشته جذب نیروی جوان با مشکل مواجه است  

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: نیروی انسانی و سنوات خدمتی بالای آنان از دیگر مشکلات بزرگ حوزه آموزش و پرورش است که متأسفانه نتوانستیم سنوات گذشته در شهر تهران نیروهای جوان را به استخدام آموزش و پرورش در آوریم. 

فولادوند افزود: ‌آسیب‌های اجتماعی از دیگر مشکلات مهم آموزش و پرورش است که این موضوع از مهاجرت‌های متعدد با فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف به تهران و حاشیه‌های آن ناشی می‌شود که موارد عنوان شده جزو مشکلات عمده در سال تحصیلی هستند.

رفع بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش تا ابتدای مهر

وی خاطرنشان کرد: بنده از همین جا به مخاطبان اعلام می‌کنم برای مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمام سعی خود را می‌کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره پیش نرفتن اقدامات آموزش و پرورش مطابق با برنامه ششم توسعه بیان داشت: متأسفانه این عقب‌افتادگی در تخریب و بازسازی فضاها، از سال ۸۶ شروع شد و از این سال به بعد به هدف‌گذاری‌هایی که بنا بود به آن برسیم دست نیافتیم؛ در حالی که آن زمان کشور از لحاظ مالی وضعیت خوبی داشته است.

فولادوند ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مهم آموزش و پرورش درباره مناطقی است که مردم و شهرداری‌ها در آن مکان اقدام به ساخت برج‌های مسکونی کرده‌ ولی نسبت به تعهدات خود در زمینه احداث مجتمع‌های آموزشی عمل نشد. به طور مثال در منطقه ۲۲ یکی از بارزترین نمونه‌ها وجود دارد که تا کنون حتی زمینی که کاربری آموزشی داشته باشد، در اختیار آموزش و پرورش قرار ندادند و این منطقه اکنون وضعیت نامناسبی دارد.

آموزش و پرورش برای شهردار به اندازه یک پیمانکار ارزش ندارد 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مذاکرات ما برای دیدار با شهردار تهران هنوز به نتیجه نرسیده است، افزود: بنده از همین تریبون از شهردار تهران خواهش می‌کنم که به مسأله املاک ورود پیدا کنند؛ آیا آموزش و پرورش به اندازه یک پیمانکار که هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه با شهردار تهران دیدار می‌کنند ارزش ندارد که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امکان دیدار با وی را پیدا نمی‌کند؟ 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: این مطلبی است که بنده مجبور شدم تا از این تریبون به گوش شهردار تهران برسانم؛ زیرا ۴ مرتبه مکاتبه کردم و بزرگان را نیز واسطه قرار دادم ولی متأسفانه موفق نشدم. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.