فارس من| بررسی مشکلات دستیاران تخصصی اولویت کمیسیون بهداشت است

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص سوژه‌ ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «حقوق کم برای دستیاران تخصصی پزشکی» توضیح داد: سال گذشته جلسه‌ای با حضور انجمن صنفی رزیدنت‌ها در کمیسیون بهداشت برگزار شد و نمایندگان این قشر نمایندگان مجلس را در جریان مشکلات خود قرار دادند. 

وی افزود:‌ در این جلسه در زمینه استانداردهای جهانی آموزش و نحوه عملکرد این رزیدنت‌ها در نظام سلامت، مباحثی مطرح شد. 

بنیادی افزود: موضوع حقوق، دستمزد و بیمه تأمین اجتماعی، همچنین کاهش ساعات کاری آنها در این جلسه از سوی این افراد عنوان شد و معاون آموزشی وزارت بهداشت، بخشی از مطالبات این افراد را پذیرفت و قرار شد برای مشکلات این افراد برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه طی دو سال گذشته ظرفیت پذیرش رزیدنت‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: در برخی از رشته‌ها مانند بیماری‌های کودکان و زنان، رزیدنت‌ها پس از گذراندن آزمون وارد محیط کار می‌شوند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از کار انصراف می‌دهند که این کار موجب بروز مشکلاتی شده است. 

وی با بیان اینکه در سال یک و دو ، تعداد کشیک‌های این افراد زیاد است و انصراف آنها مشکلاتی را برای نظام سلامت ایجاد می‌کند، گفت: براساس قوانینی که بین این افراد وجود دارد، رزیدنت‌های سال دو، کشیک‌های سال اول را تقبل نمی‌کنند و با انصراف این افراد، مشکلاتی را برای خودشان ایجاد می‌شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان جذب رزیدنت‌ها از یک حدی بیشتر قابل اجرا نیست، به دلیل اینکه آموزش آنها نیاز به اساتید و تخت‌های بیمارستانی دارد و جذب بیشتر این افراد منجر به کاهش کیفیت خدمات خواهد شد. 

بنیادی ادامه داد: در سال گذشته موضوع افزایش حقوق این افراد از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری شد و حقوق آنها از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۲ میلیون تومان رسید. 

وی گفت:‌موضوع این افراد درحال پیگیری است وسازمن تأمین اجتماعی آمادگی تحت پوشش قرار دادن این افراد را دارد و وزارت بهداشت باید پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد. 

وی با اشاره به موضوع مسکن این افراد توضیح داد: برای آنها باید خوابگاه متأهلی فراهم شود به دلیل اینکه درآمد رزیدنت‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. 

این نماینده مجلس در پایان گفت: پس از انتخاب رئیس جدید کمیسیون بهداشت، وی اعلام کرده است که اولویت‌ها از سوی نماینده‌ها اعلام شود و مشکلات رزیدنت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.