تملک باغات در مناطق کم‌برخوردار از فضای سبز

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدعلی مختاری در شورای برنامه‌ریزی استان تهران که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، انوشیروان بندپی استاندار تهران و جمعی از شهرداران مناطق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز تهران ۱۶.۲۵ متر مربع است که فضای سبز برون‌شهری حدود ۲۴ متر مربع محاسبه شده است.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران که اعلام کرده بود تهران فضای سبز کمی دارد، گفت: ما باید برای آقای کلانتری یک تهران‌گردی بگذاریم چرا که نسبت به تهران اشراف ندارد. قبل از انقلاب تهران ۷۵ پارک با ۳.۵ میلیون جمعیت داشت و امروز ۲۲۶۲ پارک با ۸ میلیون جمعیت دارد و سرانه سبز فضای سبز تهران قبل از انقلاب زیر یک درصد بود که امروز به ۱۶.۲۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت:‌بنابراین توزیع سرانه فضای سبز عادلانه است. فقط در شش منطقه فضای سبز کم‌برخوردار داریم که از جمله آن مناطق ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ است که باید نسبت به خرید املاک و تملک باغات این مناطق اقدام و آنها را تبدیل به فضای سبز کنیم. 

مختاری افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز درون‌شهری و ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز تهران اجرایی شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.