نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ضرغامی با بیان این مطلب افزود: تاکنون هشت دوره از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار شده و آخرین دوره آن هم سال 1396 بوده است. طبق برنامه سعی می‌کنیم هر سال این سمپوزیوم را برگزار کنیم.

ضرغامی افزود: برگزاری نهمین دوره سمپوزیوم در سال 98 در برنامه ما قرار گرفت و بر همین اساس سیاست گزاری‌ها انجام و متن فراخوان آماده شد. طبق برنامه زمانبندی تا نیمه تیرماه اطلاع رسانی خواهیم کرد و فراخوان برای هنرمندان ایرانی و خارجی انجام می‌شود تا دوره نهم را در نیمه دوم سال برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره متریال مورد استفاده در این دوره از سمپوزیوم گفت: در سمپوزیوم بین‌المللی ماده اصلی از ابتدا سنگ درنظر گرفته شد چون کشور ما هم از نظر تعداد معادن و هم از نظر نوع سنگ دارای تنوع زیادی است.

وی افزود: در گذشته هم سابقه مجسمه‌سازی با سنگ را داشته‌ایم، در واقع سنت مجسمه‌سازی با سنگ حداقل در حیطه آفرینش و خلاقیت‌های هنری به فراموشی سپرده شده بود و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا با هدف احیای سنت مجسمه سازی با سنگ و پیکرتراشی متریال اصلی را سنگ در نظر بگیریم.

ضرغامی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مشارکت بیشتری بگیریم در مواقعی هم از متریال چوب و آهن استفاده کرده‌ایم که آن متریال‌ها هم هنرمندان خاص خودش را در داخل و خارج از کشور دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: سمپوزیوم تهران به علت نوع برگزاری و همچنین سطح بین‌المللی آن و تعداد هنرمندانی که در آن حضور پیدا می‌کنند مورد استقبال خوبی قرار می‌گیرد. مدت زمانی هم سمپوزیوم برگزار نشد و به تعویق افتاد پیگیری‌هایی از طرف هنرمندان خارجی داشتیم که می‌خواستند اطلاع پیدا کنند سمپوزیوم تهران برگزار می‌شود یا نه.

سمپوزیوم‌های دنیا جایگاه خودش را پیدا کرده و از اعتبار خوبی برخوردار شده است به همین علت انگیزه ما برای برگزاری دوره نهم سمپوزیوم بیشتر است و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد و وقفه بیشتری نداشته باشیم.

ضرغامی با اشاره به نحوه استفاده از آثار سمپوزیوم گفت: آثار سمپوزیوم‌های قبلی به جز دو دوره اول که مجسمه‌ها در فضاهای مختلف پخش شدند از دوره سوم به بعد سیاست بر تجمیع نصب مجسمه‌ها قرار گرفت، بنابراین از دوره سوم تا هشتم در یک مکان به طور مشخص در پارک‌ها قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران اضافه کرد: آثار سمپوزیوم سوم در پارک رازی، سمپوزیوم چهارم در باغ موزه قصر، سمپوزیوم پنجم که با متریال چوب ساخته شده بود در پارک آب و آتش، سمپوزیوم ششم در حاشیه پارک ملت، سمپوزیوم هفتم در حاشیه بزرگراه همت و سمپوزیوم هشتم در بوستان قائم منطقه 18 نصب شدند. 

وی ادامه داد: هر کدام از این دسته آثار سمپوزیوم که در پارک‌ها نصب شدند در واقع یک باغ مجسمه به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.