آدیس آبابا میزبان نشستی درباره سودان

آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی روز پنجشنبه (۲۰ ژوئن) میزبان نشست وزارتی با محوریت حمایت از سودان و تلاش برای برقراری ثبات و تحقق خواسته‌های ملت آن است.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری رسمی سودان "سونا" گزارش داد که محمود دریر، فرستاده اتیوپی به خارطوم و محمد بلعیش، نماینده اتحادیه آفریقا دست‌ به تلاش‌هایی برای تکمیل روند مذاکرات میان گروه‌های آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقالی سودان زدند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که پس از برهم زدن تحصن در خارطوم، اعتماد میان شورای نظامی انتقالی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر که راهبری اعتراضات مردمی را برعهده دارند، متزلزل شده است.

روز جمعه دریر با شورای نظامی انتقالی سودان و رهبران گروه‌های آزادی و تغییر  نشستی را درخصوص تلاش برای احیای روند مذاکرات شکست خورده میان دو طرف برگزار کرد.

در همین راستا، حسام عیسی، سفیر مصر در خارطوم دیدگاهش را درخصوص تحولات سودان به هیئت رهبران گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرد.

سفیر مصر در حال بررسی مقدمات کنونی برای برگزاری نشست وزارتی است که قرار است روز پنجشنبه در آدیس آبابا برگزار شود.

در همین راستا، عصام ابو حسبو، عضو هیئت مذاکره‌کننده گروه‌های آزادی و تغییر رویکرد خود را درخصوص تحولات کنونی و نقشی که ممکن است این گروه‌ها با شرکای منطقه‌ای در حمایت از خواسته‌های ملت سودان ایفا کند، اعلام کرد.

از زمان کودتای ارتش علیه عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سودان در ۱۱ آوریل گذشته این کشور شاهد تحولات سریع و پیچیده‌ای در سایه بحران میان شورای نظامی انتقالی و گروه‌های آزادی و تغییر شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.