درخواست فلسطین برای مداخله دادگاه کیفری بین المللی درخصوص یهودی‌سازی الخلیل

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا در قبال عملیات ادامه‌دار یهودی سازی شهرک قدیمی در شهر "الخلیل" در کرانه باختری فورا مداخله کند و مسئولیت‌هایش را در این زمینه بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از ارم نیوز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از این که تل‌آویو در راستای تلاش برای تخلیه شهرک قدیمی و یهودی‌سازی کامل آن، اقدام به اخراج ناظران بین‌المللی از اراضی اشغالی کرد، عملیات یهودی‌سازی اسرائیل در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه "الخلیل"  تشدید یافته است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: شهرک تاریخی قدیمی واقع در شهر الخلیل در معرض هجوم شهرک‌نشینان یهودی قرار دارد که این امر می‌طلبد مداخله فوری بین‌المللی برای توقف عملیات یهودی‌سازی و پاکسازی نژادی صورت بگیرد.

وزارت خارجه فلسطین از سازمان‌های حقوقی و انسانی مختلف خواست تا به سرعت مدارک و ادله مربوط به تجاوزات شهرک‌نشینان که در حد جنایات جنگی و ضد بشری است، جمع‌آوری کرده و آن را به دادگاه‌های بین‌المللی مربوطه و در راس آن دادگاه کیفری بین‌المللی برای حسابرسی رهبران اشغالگر و شهرک‌نشینان ارائه دهند.

این وزارتخانه اعلام کرد که یورش‌های شهرک‌نشینان منجر به سیطره بر شماری از اماکن داخل استان الخلیل شده است.

ناظران بین‌المللی در ۳۱ ژانویه الخلیل را ترک کردند. نتانیاهو گفته بود این هیئت علیه اسرائیل فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.