راه‌اندازی دو قطب گلیم در استان تهران

محمد انشایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی با اعلام این خبر، گفت: به زودی دو قطب گلیم در غربی‌ترین نقطه تهران یعنی شهرک قدس و شرقی‌ترین نقطه تهران یعنی فیروزکوه معرفی می‌شود.

وی همچنین از تأمین کربنات سدیم برای تولید آبگینه و مواد اولیه نقاشی روی شیشه خبر داد و گفت: در بحث آبگینه نیاز به کیفیت‌سازی داریم و هنوز قابل رقابت با آبگینه چک و ایتالیا نیستیم.

انشایی با بیان اینکه اگر مواد اولیه خوب داشته باشیم و کوره‌ها را نوسازی کنیم می‌توانیم در بحث آبگینه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم، تصریح کرد: متأسفانه ما در بحث بسته‌بندی محصولات هم هنوز به استاندارد درستی نرسیده‌ایم تا توریست‌ها با اطمینان خاطر بتوانند پس از خرید کالا را تا مقصد سالم برسانند.

معاون صنایع دستی استان تهران ادامه داد: یکی از مواد اولیه برای تولید آبگینه، کربنات سدیم سنگین است که ما از سال گذشته با یک شرکت وارد مذاکره شدیم و قبول کرده تا کربنات سدیم بخشی از تولیدکنندگان را تأمین کند.

وی افزود: ظرفیت تولید صنعتگران در حال بررسی است تا کربنات سدیم به آنها داده شود. از آنجایی که کربنات سدیم سنگین نقطه ذوب را پایین می‌آورد کیفیت کارهای شیشه هم بهتر خواهد شد.

انشایی با بیان اینکه در بحث نقاشی روی شیشه هم رنگ‌های هلندی و بلژیکی بسیار گران شده است، افزود: مشغول رایزنی هستیم تا با کمک سرمایه‌گذاران خصوصی بتوانیم این مواد را وارد کنیم.

معاون صنایع دستی استان تهران تصریح کرد: طی سال‌های اخیر برخی از مدل‌های رنگ روی شیشه همچون مدل رنگ طلا که روی لیوان‌ها و بشقاب‌ها استفاده می‌شد تا کیلویی ۹۰ میلیون تومان هم رسید که این قیمت برای صنعتگران خیلی سنگین بود و باعث می‌شد نتوانند کالای تولیدی را با قیمت مناسبی به فروش برسانند. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

اندازی استان تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.