لایحه قانون دائمی شدن مدیریت بحران از ۵۰ ماه پیش تعیین تکلیف نشده است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه نهمین همایش سلامت در حوادث و بلایا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوانین نقش سازنده‌ای در زمینه مدیریت بحران ایفا می‌کند و نقشه راه اساسی مدیریت بحران در هر حادثه قوانین هستند توضیح داد: زلزله رودبار و طارم منجر به ایجاد آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساختمان شد و پس از زلزله کرمانشاه مشخص شد که این آیین‌نامه نیاز به ویرایش چند باره دارد.

وی افزود: همچنین پس از زلزله بم شاهد ایجاد قانون سازمان مدیریت بحران کشور به صورت آزمایشی بودیم، در حادثه سیل اخیر نیز شاهد ایجاد هیأت ویژه برای بررسی سیلاب بودیم و این موضوع توسط اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم نتایج خوبی ارائه شود.

نجار تصریح کرد: قانون مدیریت بحران کشور در سال ۷۸ تصویب شد و تقریباً در ماه نهم آن سال این قانون به اتمام رسید و برای یک سال دیگر تمدید شد.

وی ادامه داد: لایحه قانون دائمی شدن مدیریت بحران کشور تقدیم دولت شد و در سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی آن را تدوین و به تصویب مجلس رسید، شورای نگهبان نیز ایراداتی به آن گرفت و اکنون حدود ۵۰ ماه است که این قانون مهم تعیین تکلیف نشده است در حالی که این قانون باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: قانون بیمه حوادث نیز از جمله قوانین حائز اهمیت است که در تسریع در اجرای این قانون اقدامی صورت نگرفته در صورتی که اجرای آن موجب رضایتمندی بیشتر افراد جامعه می‌شود اما هنوز ابلاغ نشده است.

نجار با بیان اینکه انتقال باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، گفت: در بحث مدیریت بحران باید نگاه فرابخشی داشته باشیم و متولیان امر به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند به صورتی که اگر هماهنگی‌های لازم در زمان بحران وجود داشته باشد حوادث به مراتب کاهش پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به حوادث سیل اخیر توضیح داد: اگر حوادث سال اخیر به موقع عمل نمی‌شد و هواشناسی هشدارهای لازم را نمی‌داد آمار جانباختگان ما به مراتب بیشتر می‌شد که این هماهنگی‌های بین‌بخشی از بروز این اتفاق جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.