هماهنگی های منطقه ای برای طیف فرکانس انجام شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رگولاتوری، نشست کارگروه طیف شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه (SATRC) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان، بنگلادش، بوتان، پاکستان، هندوستان، مالدیو و نپال به میزبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تهران برگزار شد.

ارزیابی شیوه‌های فعلی در مدیریت طیف و توسعه نقشه راه طیف، هماهنگی فرکانسی بین مرزی و انعقاد موافقتنامه، شناسایی باندهای فرکانسی جدید برای اینترنت اشیا (IOT) با توجه به فناوری‌های دسترسی جدید برای IOT و ارائه تجربیات ایران در زمینه IOT از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

نسترن محسنی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این نشست با تاکید بر اینکه کسب دستاوردهای بیشتر در گرو هماهنگی منطقه‌ای است، گفت: استفاده از فناوری‌های حوزه ICT، در صورت هماهنگی و ایجاد توازن بین کشورهای منطقه‌ای و جهان، دستاوردهای بیشتری را از نظر اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیریت بهینه طیف برای استفاده کارآمد از فناوری‌های نوین مانند ۵G و IOT بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس در قالب شورای رگولاتوری‌های آسیا و اقیانوسیه ضرورت دارد بیش از گذشته تجربه‌هایمان را در این نشست‌ها به اشتراک گذاشته و در مسیر ایجاد هم‌افزایی بیشتر گام برداریم.

محسنی افزود: شواهد نشان می‌دهد تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و فناوری اطلاعات در منطقه آسیا و اقیانوسیه متقاضی زیادی داشته و با سرعت بالایی رشد می‌کند، این منطقه، منطقه خاصی است و چنانچه به‌عنوان رگولاتور با اطلاع دقیق‌تر و کارآمدی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم، تمامی کشورهای منطقه از دستاوردهای بهینه آن بهره‌مند می‌شوند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.