تصرف یک پایگاه نظامی نیجریه توسط شبه‌نظامیان افراطی

دو منبع آگاه امنیتی نیجریه اظهار کردند که شبه‌نظامیان افراطی یک پایگاه نظامی نیجریه در شمال شرق این کشور را تصرف کرده و دست‌کم فرمانده این پایگاه را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش خبرآنی، این منابع امنیتی گفته‌اند، این شبه‌نظامیان افراط‌گرا روز چهارشنبه به یک پایگاه نظامی نیجریه در محدوده روستای "کارِتو" واقع در شمال شرق ایالت بورنو حمله و آن را تصرف کرده‌اند.

جزییات دیگری درباره تلفات این حمله در دسترس نیست.

سخنگوی ارتش نیجریه هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحولات اخیر با بیانیه علنی ارتش نیجریه که به تازگی و در روز دوشنبه آن را منتشر کرده، در تضاد است. در این بیانیه آمده است که کمپین نظامی نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام و شاخه داعش در غرب آفریقا در حال به دست آوردن "پیروزی‌های عمده‌ای" است. ارتش نیجریه در بیانیه خود از شبه‌نظامیان با عنوان نیروهای "باقی مانده" یاد کرده است.

هنوز مشخص نیست که عاملان این حمله وابسته به بوکوحرام هستند یا داعش.

طبق اظهارات یک منبع امنیتی، نیروهای افراطی سربازان نیجریه را که در این پایگاه نظامی مستقر بوده‌اند، دستگیر کرده و دست‌کم فرمانده آنان را کشته‌اند که فرار سربازان باقی‌مانده در این پایگاه را به دنبال داشته است.

منابع امنیتی همچنین گفته‌اند که شبه‌نظامیان پس از حمله به این پایگاه، روستای کارتو را ترک کرده‌اند اما همچنان در این منطقه حضور دارند.

محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه روز چهارشنبه در مراسم تحلیف خود گفت، این کشور با "حمایت گسترده‌تر از نیروهای امنیتی در زمینه مالی، تجهیزات و اطلاعات محلی بیشتر" در حال برطرف کردن چالش‌های امنیتی است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.