سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومانی امداد برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری فارس، بهره‌برداری از 520 نیروگاه خورشیدی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با حضور پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در شهرستان بردسیر استان کرمان آغاز شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه 1800 طرح نیروگاه خورشیدی سال گذشته توسط این نهاد در کشور ساخته شد، افزود: از این تعداد700 مورد در استان کرمان احداث شده است که 520 نیروگاه خورشیدی امروز به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومانی کمیته امداد برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: امسال نیز600 واحد نیروگاه خورشیدی در شمال استان کرمان و 400 واحد برای جنوب این استان اجرا خواهد شد.

وی از افزایش سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد به 50 میلیون تومان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: 650 هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت است و سال گذشته 37 هزار خانواده از محل طرح‌های اشتغال به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج شدند. 

فتاح، اشتغال و توانمندسازی مددجویان را بالاترین هدف در کمیته امداد دانست و اضافه کرد: سال گذشته 113 میلیارد تومان وام اشتغال به کمیته امداد استان کرمان اختصاص یافت و امسال هم 265 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای استان کرمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بالاترین دغدغه کمیته امداد در استان کرمان رفع مشکل مسکن مددجویان است، خاطرنشن کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان کرمان پیش بینی شده که پنج هزار مورد سهم مددجویان کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار خانوار جدید از محل تبصره 14 تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار گرفتند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است چتر حمایتی امداد گسترده تر شود و این نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.