سیسی از گام استراتژیک خود برای حمایت از تشکیلات خودگردان گفت

رئیس جمهور مصر در دیدار با رئیس کنگره جهانی یهودیان اعلام کرد، حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل نه تنها برای خاورمیانه و ثبات آن بلکه برای سراسر جهان نیز حائز اهمیت است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر در دیدار با رونالد لاودر، رییس کنگره جهانی یهودیان تاکید کرد، حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل به نحوی که حقوق ملت فلسطین را براساس قوانین بین‌المللی تضمین کند، یک فرهنگ و واقعیت جدیدی را بر کشورها و ملت‌های منطقه تحمیل می‌کند و یک چشم‌انداز جدیدی از همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح را می‌گشاید که به توسعه و ثبات منجر شده و تفکر افراط‌گرایی را که خشونت و تروریسم را گسترش می‌دهد، تضعیف می‌کند.

وی در این دیدار که رییس سازمان اطلاعات مصر نیز در آن حضور داشت، گفت: حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل نه تنها برای خاورمیانه و ثبات آن اهمیت دارد، بلکه برای سراسر جهان نیز حائز اهمیت است. کما اینکه مساله قدس برای جهان اسلام و عرب مرکزیت دارد.

سیسی افزود: تلاش‌های مصر برای تحقق آشتی میان طرف‌های فلسطینی در چارچوب استراتژی قاهره جهت حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و نقش آن در غزه انجام می‌پذیرد. همچنین مصر تلاش دارد برای حفظ امنیت و ثبات مردم فلسطین و بهبودی اوضاع انسانی، معیشتی و اقتصادی در نوار غزه آرامش را در این باریکه تثبیت کند.

در این راستا، سیسی بر عمق روابط استراتژیک میان مصر و آمریکا تاکید کرد و گفت: در سایه بحران‌های موجود در خاورمیانه که بر اهمیت و ثبات منطقه و جهان تاثیر مستقیم دارد، این روابط بسیار مهم است.

وی گفت: هدف از تلاش‌های مصر دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه و حمایت از نهادهای ملی کشورها است، زیرا این تنها راه مقابله با گروه‌های تروریستی ویرانگر است که می‌خواهند مفهوم کشور ملی را نابود و علیه امنیت و ثبات آشوب به پا کنند. این مساله نیازمند همکاری و رایزنی منظم میان مصر و آمریکا است تا این خطر رو به رشد در منطقه ریشه کن شود.

رئیس جمهور مصر بر اصول سیاسی کشورش در برخورد مثبت با همه کشورهای منطقه و جهان و اصول پایدار خود در زمینه احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و تحقق منافع مشترک برای بازسازی و توسعه در راستای منافع ملت‌ها تاکید کرد.

در همین حال، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: در این دیدار روابط مصر و آمریکا، آخرین تحولات روند صلح خاورمیانه، پاره‌ای از مسائل مهم منطقه‌ای و تلاش‌های مصر برای دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز در خصوص بحران‌های منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.