تونس امروز میزبان نشستی درباره لیبی است

وزرای خارجه مصر، تونس و الجزائر امروز (چهارشنبه) هفتمین نشست مشورتی را درباره لیبی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم‌ السابع، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه مصر، تونس و الجزائر امروز نشست مشورتی درباره لیبی دارند که در این نشست در خصوص راه‌های تضمینی برای توقف درگیری‌ها در لیبی، از سرگیری روند سیاسی کنونی تحت نظارت سازمان ملل در سایه تداوم رویارویی‌های نظامی در اطراف طرابلس رایزنی خواهند کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این نشست سه کشور مذکور به منظور بررسی و ارزیابی آخرین تحولات لیبی، بررسی گام‌های مطلوب برای تشویق طرف‌های لیبیایی جهت توقف درگیری، بازگشت به میز مذاکرات و حمایت از وحدت لیبی خواهد بود.

این نشست بنا به درخواست خمیس الجهیناوی، وزیر امور خارجه تونس در چارچوب پیگیری‌ها برای اجرای طرح سه‌جانبه این کشورها به منظور حل و فصل سیاسی فراگیر در لیبی برگزار می‌شود.

وزارت خارجه مصر، تونس و الجزائر تاکنون شش نشست را درباره حل و فصل سیاسی فراگیر در لیبی جهت اجرایی کردن طرح تونس که برای حل و فصل سیاسی فراگیر در لیبی در ۲۰ فوریه ۲۰۱۷ صادر شد، برگزار کرده‌اند.

طرح تونس بر تحقق آشتی فراگیر در لیبی، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی آن، پایبندی به راهکار سیاسی، مخالفت با هرگونه راه حل نظامی و هرگونه مداخله خارجی در  امور داخلی لیبی تأکید دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.