تخلف سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در حوزه ذی‌حسابی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا گفت: در شرایط کنونی ذی‌حسابان باید از ساختار شهرداری تهران جدا شوند و در دبیرخانه شورای شهر تهران جانمایی برای آنها صورت گیرد.

وی افزود: نمی‌توان همزمان ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی باشند چرا که ذی‌نفع واحد است و خواهش من از جمع این بوده که در اصلاح ساختاری به سمتی پیش رویم که ذی‌حسابی از کل شهرداری اعم از بخش استخدامی، مالی و حتی عزل و نصب‌ها جدا شود و به نوعی ساختار شبیه دیوان عدالت اداری باشد.

رسولی تأکید کرد: شغل ذی‌حسابی باید از شهرداری جدا شود. 

محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر در جلسه امروز  به تذکر محمد رسولی خزانه‌دار شورا در حوزه ذی‌حسابی اشاره کرد و گفت: ما در شورای شهر این مسئله را مطرح کردیم در حوزه ذی‌حسابی شاهد هیچ گزارشی از سازمان‌ها،‌مناطق، معاونت‌ها و... نبوده‌ایم.

وی افزود:‌این در حالی است که به لحاظ قانونی همه این سازمان‌ها و مناطق مصوبه شورا را نیاز دارند همچنین در کمیسیون برنامه و بودجه در اقدامی تصمیم بر این شد که حوزه ذی‌حسابی از اجرای منفک شود و حقوق و مزایا توسط شورا پرداخت شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه برخی برای اینکه مدیرکل ذی‌حساب هم باشد مماشات می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا کی می‌خواهیم تصمیمات را عملیاتی نکنیم آیا گذاشته‌اید این موضوع را در شورای ششم مطرح کنید؟!‌ آیا در بدنه شهرداری کسی را نداریم که یک نفر را ذی‌حساب و یک نفر را به عنوان مدیرکل انتخاب کنیم؟!

وی گفت: تقاضای برگشت لایحه مربوطه را به شورا دارم و در غیر اینصورت تقاضا دارم رئیس شورا اقدام لازم را انجام دهند.گزارشاتی به ما واصل شده که شاید قرار نباشد الان مطرح کنیم ولی باید مسؤولان مربوطه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.