حسینی: اعتبار بخش اول و دوم رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین نکوداشت محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان در قالب یک لایحه مراحل خود را طی کرده است؛ یک اصلاحیه کوچک در کمیسیون اجتماعی صورت گرفت و به زودی به صحن علنی دولت خواهد رفت.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز شورای اقتصادی که سران سه قوه حضور دارند، رئیس جمهور گفت که اعتبار بخش اول و دوم طرح رتبه بندی معلمان تأمین شده است که ما هم آن را ان‌شاءالله اجرایی می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید رتبه‌بندی اعتبار خیلی بالاتر می‌خواهد و تمام تلاشمان را معطوف می‌کنیم که رتبه‌بندی فرهنگیان را محقق کنیم زیرا اعتقاد داریم اگر کارگزاران تحول در جامعه را معلمان بدانیم، یکی از راه‌هایی که انگیزه کار معلمان و تلاش را به جهت صلاحیت افزایش می‌دهد، نظام رتبه‌بندی است؛ البته همانطور که می‌دانید مقدمه نظام رتبه‌بندی، نظام سنجش صلاحیت‌های معلمی است.

وی درباره مدارس تخریبی گفت: حدود یک‌سوم مدارس کشور تخریبی است که تمام تلاش ما در آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، این است که مدارس استاندارد برای دانش‌آموزان داشته باشیم و این وظیفه مدیران است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز حدود 20 سال است که فعالیت می‌کنند و بیش از 30 هزار خیّر داریم که 130 هزار کلاس درس یعنی یک‌سوم مدارس را ساخته‌اند.

وی افزود: ان‌شاءالله در نظر داریم که تا اول مهر مدارس خشت و گلی برچیده شود و در اول مهر جشن نبود مدارس خشت و گلی را بگیریم و همچنین یکی از معضلات ما این است که سیستم گرمایشی برخی مدارس، بخاری نفتی است و در همان زمان تلاش می‌کنیم که بخاری نفتی جمع‌آوری شود و از سیستم گرمایشی استاندارد استفاده شود.

حسینی درباره اقداماتش در دوران سرپرستی گفت: چه در دوران سرپرستی و چه دوران غیرسرپرستی، چه آقای حسینی و چه هر کسی که سکان تعلیم و تربیت کشور را به دست بگیرد، در مقابل سؤال شما پاسخ می‌دهد، کار اصلی مدیریت در نظام تعلیم و تربیت در درجه اول، تحقق متوازن سند تحول بنیادین است؛ تمام تلاش بنده هم در این جهت است.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 6 خرده نظام دارد که تدوین شده و به تصویب رسیده است و ما تلاش در جهت اجرایی شدن این خرده نظام داریم و از مجموعه راهکارهایی که این سند برای ارتقای تعلیم و تربیت دارد، بیش از 44 درصد آن مبتنی بر خرده نظام راهبری و مدیریت و بیش از 20 درصد مبتنی بر خرده نظام منابع انسانی است یعنی 64 درصد راهکارهای تحقق کیفیت در سند تحول، مبتنی بر منابع انسانی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش و ارتقای مدیریت آموزشگاهی و ارتقای منزلت، انگیزش و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، یکی از مسائل مهمی است که به آن اهتمام می ورزیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.