پهنه رودکی پاتوق فرهنگی و هنری می‌شود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی پروژه رودکی، افزود: برای اجرای پروژه فاخر پهنه فرهنگ و هنر رودکی سازمان زیبا سازی با تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جلسات با سازمان های متولی؛ از صاحب نظران و متخصصان عرصه های فرهنگی، هنری، تاریخی، طراحی شهری و ... برای ارتقای طرح مذکور دعوت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری جلسات تبدیل طرح پهنه رودکی به یک پروژه واقع گرایانه و قابل اجراست، ادامه داد: از ابتدا هدف سازمان زیباسازی اجرایی شدن طرح پهنه رودکی بود به همین دلیل تصمیم گرفت تا با تقسیم وظایف تمامی سازمان های کنشگر را درگیر پروژه مذکور کند تا هر کدام از متولیان نسبت به وظایف خود در جهت بهتر اجرا شدن پروژه آگاه باشند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وظیفه بررسی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی اجرای این پروژه را برعهده دارد، بیان کرد: در مطالعات اجتماعی و فرهنگی مربوط به پروژه، ابعاد جدیدی از مسائل و مشکلاتی که محله رودکی درگیر آن است برای ما مشخص شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی تاکید کرد: معضل اجتماعی دیگری که در این محدوده وجود دارد، تبدیل برخی از خانه های مسکونی به خوابگاه افرادی است که از شهرهای دور و نزدیک به تهران مهاجرت کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در پهنه رودکی توضیح داد: در مقابل این آسیب ها ظرفیت های بالقوه زیادی نیز در این محدوده وجود دارد که باعث می شود شب های پهنه رودکی، احیا شود.

برزین ضرغامی با اشاره به وجود تعداد زیادی کافه و سالن های تئاتر در این محدوده، گفت: یکی از ویژگی های پهنه رودکی این است که امکان راه اندازی کافه متقاضیان زیادی دارد که بیشتر این مجموعه ها توسط فعالان هنر تئاتر و نمایش و دانشجویان این رشته در محدوده مذکور راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه وجود کافه ها و سالن های نمایش در این محدوده باعث شده تا زندگی شبانه هنرمندان و ساکنان تا پاسی از شب ادامه پیدا کند، افزود: به جرات می توان گفت ایجاد سالن های تئاتر جدید مانند شهرزاد و همچنین سالن های خصوصی دیگر باعث سرزندگی شب های محله رودکی شده و این محدوده را به عنوان یک پاتوق فرهنگی و هنری به هنرمندان و شهروندان تهرانی معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

رودکی پاتوق فرهنگی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.