گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی از مشکلات برگزاری کنفرانس منامه

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی از مشکلات فرا روی برگزاری کنفرانس اقتصادی منامه که آمریکا قصد دارد آن را اواخر ماه جاری میلادی در پایتخت بحرین برگزار کند، ارائه کرد.

به گزارش خبرآنی، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، برخی از کشورهای عربی هنوز حضور خود در کنفرانس منامه را قطعی نکرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کشورهای مصر، اردن، مراکش و کویت اشاره کرد.

کاخ سفید نیز به روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه اعلام کرده، پوشش این کنفرانس بسیار محدود خواهد بود.

این شبکه عبری زبان به نقل از یک مسؤول عالی رتبه اسرائیلی گزارش داد: جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که واشنگتن در حال‌ بررسی موافقت برخی کشورهای عربی با حضور در کنفرانس منامه است و نگرانی از سوی آمریکا نسبت به مشارکت نکردن مصر و اردن در این کنفرانس وجود دارد.

طبق گزارش این شبکه عبری زبان، در مقابل فشارهایی که دولت آمریکا بر برخی از کشورهای عربی با هدف مشارکت در این کنفرانس وارد می‌آورد، فشارهایی نیز از سوی رهبران فلسطین بر این کشورها برای شرکت نکردن در کنفرانس منامه وجود دارد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل تا به این لحظه دعوتنامه‌ای برای شرکت در کنفرانس بحرین دریافت نکرده است اما نتانیاهو تصمیم گرفته است که در صورتی که چنین دعوتنامه‌ای را دریافت کرد، موشه کحلون، وزیر دارایی خود را به منامه اعزام کند.

صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، در کنفرانس منامه شرکت نمی‌کند و دلیل آن هم تصمیمات آمریکا از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل"، توقف حمایت‌های مالی از آنروا، اخراج هیئت دیپلماتیک ساف از واشنگتن و دیگر اقدامات این کشور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.